آیین امضای تفاهم نامه راه اندازی و تجهیز نخستین آزمایشگاه صنعت 4.0  در کشور

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به راه‌اندازی اولین آزمایشگاه صنعت نسل چهارم یا I4.0 در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: فولاد مبارکه به عنوان یکی از بزرگترین مسئولیت های خود، توسعه و استفاده از منابع و توان دانشگاه‌های موجود در استان را در دستور کار خود قرار داده است.

سید مهدی نقوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به آیین امضای تفاهم نامه راه‌اندازی اولین آزمایشگاه صنعتی نسل چهارم یا I4.0  اظهار کرد: فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین شرکت فولادی در ایران، طرح تحول دیجیتال را در سطح صنعت فولاد کشور تعریف کرده که مسیر اجرا و دستیابی به آن را بر اساس رهنگاشتی مشخصی طی می‌کند.

وی افزود: در آغاز گام‌های اولیه این طرح، بررسی‌های گسترده‌ای انجام شد که طی آن نیاز به آموزش و پرورش افرادی که توان اجرای موضوعات مرتبط به نسل چهارم را داشته باشند، مشخص شد.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه مهمترین موضوع تحول دیجیتال استفاده از فناوری‌های نوظهور است، گفت: بر اساس مطالعاتی که فولاد مبارکه برای اجرای طرح تحول دیجیتال خود انجام داد؛ دریافت که در دانشگاه‌های پیشرفته (بنچ مارک) دنیا در این حوزه، آزمایشگاهی تحت این عنوان و به منظور آموزش و مطالعه وجود دارد. به علاوه در چنین آزمایشگاه‌هایی، برخی فرآیندها تست شده و آموزش داده می‌شود.

تست پروژه های صنعتی قبل از اجرا از مزایای آزمایشگاه صنعتی نسل چهارم است

نقوی تصریح کرد: وجود چنین آزمایشگاه‌هایی باعث می‌شود پروژه‌های صنعتی پیش از اینکه صنعت را به چالش بکشد، تست شود و پس از برطرف کردن مشکلات موجود، در صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در فرایند مربوط به تحول دیجیتال، سلسله برنامه های فرهنگی داشتیم که تک به تک در حال اجرا است. اولین اقدام انجام شده، کلنگ زنی مرکز تحول دیجیتال صنعت فولاد در دانشگاه تهران بود. در ادامه فولاد مبارکه به عنوان یکی از بزرگترین مسئولیت های خود، توسعه استفاده از منابع و توان دانشگاه‌های موجود در استان را در دستور کار قرار داده است که بر اساس آن دوره آموزش و تربیت رهبران تحول دیجیتال در دانشگاه اصفهان کلید خورد.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه افزود: در ادامه باتوجه به اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان، قطب صنعت ایران بوده و از مزایای دیگری نظیر نزدیکی به شرکت فولاد مبارکه و وجود همکاری‌های گسترده برخوردار است بر آن شدیم تا اولین آزمایشگاه صنعت نسل چهارم یا I4.0 را در این دانشگاه تاسیس کنیم.

نقوی ادامه داد: فولاد مبارکه در فرایند انتخاب مجریان طرح تحول دیجیتال از ریورس پیچ استفاده می‌کند که بیشتر دانشگاه های ایران در آن شرکت می‌کنند. بنابراین فضای کاملا بازی وجود دارد که هر محقق و فرد خبره‌ای می‌تواند در آن شرکت کرده و با فولاد مبارکه همکاری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =