آیین امضای تفاهم نامه راه اندازی و تجهیز نخستین آزمایشگاه صنعت 4.0  در کشور

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان: موجب افتخار این دانشکده است که توانسته در تعاملی هم افزا با متخصصان شرکت بین المللی ایریسا، و با حمایت ویژه شرکت فولاد مبارکه، متولی طراحی، ایجاد و راه اندازی نخستین آزمایشگاه صنعت 4.0 کشور باشد. از اهداف اصلی ایجاد این آزمایشگاه، فراهم کردن فضای پرورش استعدادها در حوزه صنعت دیجیتال، ارتقا مهارت‌ های مهندسان و متخصصان صنعت 4.0 است.

به گزارش ایراسین؛ شامگاه دوشنبه، ۱۴ تیرماه، اولین آزمایشگاه صنعت 4.0  در کشور با تفاهم نامه همکاری فی ما بین دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت ایریسا، با حمایت ویژه شرکت فولاد مبارکه افتتاح شد. 

در این مراسم، احمدرضا تابش، رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: موجب افتخار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان است که توانسته در تعاملی هم افزا با متخصصان شرکت بین المللی ایریسا، و با حمایت ویژه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، متولی طراحی، ایجاد و راه اندازی نخستین آزمایشگاه صنعت 4.0  کشور باشد.

وی افزود: موضوع صنعت ۴.۰ یا نسل چهارم اتوماسیون صنعتی، به ایجاد یک تحول دیجیتال در صنعت می پردازد. به عبارت دیگر این مفهوم، بیانگر درهم تنیدگی و ارتباط همه جانبه اجزای سخت افزاری و نرم افزاری هوشمند از طریق بستر اینترنت اشیاء در محیط صنعتی است.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: اهداف اصلی نخستین آزمایشگاه صنعت ۴، آموزش و ارتقاء مهارت های دیجیتال متخصصان مهندسی، تربیت نیروی انسانی متخصص آشنا با مهارت دیجیتال برای نسل آینده مهندسان کشور است. توسعه دوره های آموزش مهارت های نرم افزاری در حوزه دیجیتال، دوره های تحصیلات تکمیلی و دوره های کهاد ( ماینور) و دوره های مشترک کارآموزی (کوآپ) از دیگر اهداف تعریف شده است.

تابش گفت: دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان در تعامل با متخصصان شرکت ایریسا و با همراهی مرکز فاوا و پژوهشکده اویونیک دانشگاه صنعتی اصفهان، طراحی و توسعه زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری لازم و تجهیزات شبیه سازی و نمونه سازی مرتبط با نخستین آزمایشگاه  صنعت 4.0  کشور را از بهمن ماه ۹۹ شروع کرده است و ان شاءالله فعالیت رسمی آن از پاییز ۱۴۰۰  با ارائه دوره های تخصصی و علمی آغاز خواهد شد.    

وی افزود: از اهداف اصلی ایجاد این آزمایشگاه، فراهم کردن فضای پرورش استعدادها در حوزه صنعت دیجیتال، ارتقا مهارت‌ های مهندسان و متخصصان صنعت، ایجاد زیرساخت پژوهش کاربردی برای تعریف پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکترای تقاضا محور، افزایش آگاهی عمومی از طریق بازدیدهای دانش آموزی و دانشجویی و تهیه فیلم های آموزشی و آشنایی دانشجویان و مهندسان صنعت با پروژه های صنعتی مرتبط با صنعت 4.0  است.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: برخی از این پروژه ها شامل نمونه های مقیاس کوچک کارخانه و انبار هوشمند، شبیه سازی، مدلسازی و زوج دیجیتال فرآیندهای صنعتی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، ربات های چند محوره، متحرک و پرنده،  لجستیک و حمل و نقل هوشمند است. این آزمایشگاه همچنین فضای مناسب برای کارآموزی و برگزاری دوره های مشترک نظیر کوآپ را فراهم می کند.

گفتنی است پس از انعقاد تفاهم نامه افتتاحیه آزمایشگاه صنعت 4.0  دانشگاه صنعتی اصفهان بازدیدی از این مجموعه انجام گرفت.

             

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =