سازمان زمین شناسی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان زمین شناسی و شرکت دانش‌بنیان معنا (معدن، نوآوری، اندیشه وابسته به موسسه دانش‌بنیان برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره) صبح امروز به امضا رسید.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، این تفاهم‌نامه که به امضای علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس این سازمان  و سعید اشیری مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت معنا به امضا رسید، به‌کارگیری ظرفیت‌های دو طرف در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در پیشرفت و انتقال فناوری‌های نوین در انجام مطالعات علوم‌زمین و معدنی همکاری و تعامل علمی پژوهشی تحقیقاتی سرمایه‌گذاری و استفاده از امکانات و توانمندی‌های علمی نیروی انسانی فنی و اطلاعاتی تجربه و تخصص مشترک را در دستور کار دارد.

در این نشست علاوه بر علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و سعید اشیری مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت معنا، آقایان محمدمهدی صالحی عضو هیات مدیره شرکت معنا و حسن بیگ‌محمدلو رئیس کمیته حمل و نقل و توسعه دریامحور مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از معاون و مدیران سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور حضور داشتند و حاضران پیش از امضای این تفاهم‌نامه دو طرف به تبادل اطلاعات فنی و مهندسی خود در زمینه مطالعات علوم‌زمین و معدنی پرداختند.

شایان ذکر است؛ این تفاهم‌نامه در راستای سخنان و مطالبه‌های رهبر گرامی انقلاب نسبت به لزوم حرکت انقلابی در مسیر جهش تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و به منظور گسترش همکاری‌های علمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات پژوهشی تحقیقاتی و تجهیزاتی به امضا رسید.

گفتنی است؛ مجموعه‌ معنا در سال ۱۳۹۹ به‌عنوان بازوی اجرائی و سرمایه‌گذاری موسسه دانش‌بنیان برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره در حوزه‌ اقتصاد دانش‌بنیان معدنی تشکیل شد. راهبرد اصلی این مجموعه‌ به‌کارگیری فناوری‌های نوین و سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها با هدف افزایش بهره‌وری در صنایع معدنی است.

رسالت این شرکت، ایجاد و گسترش زیست‌بوم و زیرساخت‌های توسعه‌ دانش و فعالیت‌های دانش‌بنیان معدنی بر بنیاد و توانمندی دانشمندان و متخصصان داخلی، استفاده از تجربیات و دانش جهانی و همکاری مؤثر با مؤسسه‌ها و نهادهای فعال در حوزه‌ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر الگوی اسلامی–ایرانی پیشرفت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =