صلواتی

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ابرپروژه ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی راه‌آهن اصفهان – اهواز به زودی روی ریل اجرا قرار می‌گیرد.

به گزارش ایراسین، علیرضا صلواتی با اشاره به اهمیت توجه به اجرای شبکه سراسری قطار برقی در جای جای مختلف کشور اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، توجه به توسعه شبکه سراسری ریلی در کشور بوده و راه‌آهن اصفهان – اهواز به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این پروژه با بیش از سه دهه توقف، یکی از دغدغه‌های مهم مردم استان‌های مرکزی و جنوبی کشور برای اجرا به شمار می‌رفت، ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته طی یک سال گذشته، فرایندهای اجرایی و مطالعاتی پروژه طی شد و در حال حاضر این پروژه در مسیر اجرایی قرار گرفته است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، به زودی این پروژه با انتخاب پیمانکار و امضای قرارداد از سمت اهواز به سمت رامهرمز به طول ۵۰ کیلومتر ساخته خواهد شد.

وی درباره اهمیت اجرای این پروژه تصریح کرد: با توجه به حجم قرارداد این پروژه و رقم مالی پیش‌بینی شده برای اجرای آن، روش‌های مختلف تأمین مالی برای این پروژه برای اولین بار در کشور، مورد بررسی قرار گرفته و در حال حاضر سه روش مجزای تأمین مالی خارجی و داخلی، مد نظر قرار گرفته است.

پیش بینی بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای طرح قطار برقی اصفهان - اهواز

صلواتی ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، برای اجرای این ابرپروژه مهم ملی، بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده و در صورت اجرا، نقش مهمی در اتصال جنوب کشور به مرکز کشور، تسریع در حمل و نقل مسافر و بار و بهبود شرایط کیفی شبکه ریلی کشور ایفا خواهد کرد.

وی درباره جزئیات این پروژه افزود: این پروژه به طول ۵۰۴ کیلومتر دارای نزدیک به ۸۰ کیلومتر تونل و ۱۵ کیلومتر پل خواهد بود و ۸ ایستگاه درجه دو و ۱۵ ایستگاه درجه سه را در خود خواهد داشت.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به سرعت اجرای این طرح گفت: این قطار برقی در بخش بار با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و در بخش مسافری با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این مجری، تکمیل این پروژه بر زمین مانده بود، گفت: تلاش ما این است که هرچه سریع‌تر زمینه تکمیل این پروژه را فراهم کرده و با توجه به تأثیر آن در بهبود شرایط جابجایی مسافر و بار و دغدغه‌های موجود، باید این اتفاق صورت گیرد.

در صورت تأمین اعتبار طرح قطار برقی اصفهان – اهواز ۵ سال آینده بهره برداری می‌شود

صلواتی درباره جزئیات قراردادی پروژه اضافه کرد: بر اساس قرارداد ابرپروژه راه‌آهن اصفهان- اهواز، مقرر است که در صورت تأمین مناسب مالی، این طرح در زمانی بالغ بر پنج سال عملیاتی شود.

وی با بیان مهم‌ترین مزیت‌های این طرح افزود: جذب ریلی عمده بار و مسافر جاده‌ای محورهای ترابری زمینی منطقه جنوب غرب کشور، تقویت ارتباط استراتژیک شمال جنوب کشور و کاهش تقاضای حمل ریلی محور درود اندیمشک، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای منطقه با کاهش تردد ناوگان سنگین بارهای فولاد از جمله مزیت‌های این پروژه به شمار می‌رود.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه این پروژه زمینه توسعه اقتصادی منطقه و افزایش اشتغال و رفاه اهالی و ارتباطات جاده‌ای منطقه را فراهم می‌کند، افزود: توسعه صنعت فولاد با حمل ارزان و سریع سنگ آهن بین معادن و کارخانجات فولاد، کاهش قابل توجه مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوای منطقه به همراه ارتقای شاخص‌های اقتصادی و زیربنایی منطقه و کشور از جمله دیگر مزیت‌های پروژه است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =