منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مهمترین مساله اصفهان زاینده رود است، گفت: اقتدار برای احیای زاینده رود مشابه احیای دریاچه ارومیه ضروری است.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: بزرگترین مشکل و مساله استان اصفهان زاینده رود است و امیدواریم این مهم با ایجاد یک دفتر در اصفهان که به‌صورت شبانه‌روز این مساله را پیگیری کند و نظارت مستمر، جدی و دقیق نسبت به کنترل برداشت آب از این حوضه انجام گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه این استان اکنون در شرایط بحرانی و ویژه قرار دارد از وزارت نیرو درخواست می‌شود همانند دریاچه ارومیه طرح احیای زاینده رود را برای رسیدگی و رفع چالش آب استان با قدرت پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه مردم اصفهان رتبه اول کشور را در رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب، برق و گاز دارند، گفت: با این وجود اکنون شهر اصفهان با کمبود ۴.۳ متر مکعب در ثانیه آب  شرب مواجه است.

شیشه‌فروش تصریح کرد: در زمان حاضر ۳۸۰ روستا و ۵۷ شهر استان که مرتبط با طرح آبرسانی اصفهان بزرگ هستند در مضیقه آب شُرب به‌سر می‌برند و در برخی محلات اصفهان با تانکر آبرسانی صورت می‌گیردو نیروگاه‌های استان اصفهان به‌دلیل کم‌آبی از مدار تولید برق خارج شده اند و نیاز است طرح های انتقال آب توسط وزارت نیرو جدی دنبال شود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: از دیگر چالش‌های بزرگ استان اصفهان در رابطه با کم‌آبی و بی‌آبی به زیرکشت نرفتن یکصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد است و خشک شدن این اراضی موجب تبدیل شدن آن به کانون گرد و غبار شده است که همین امر موجب شد که امسال اصفهان ۲۱ روز هوای ناسالم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس سازمان حفاظت محیط زیست نیز مکلف است تا با توجه به مسوولیت خود در این بخش از طرح‌های تامین آب برای زاینده‌رود و احیای تالاب گاوخونی حمایت کند تا این زیست بوم ارزشمند حفظ شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =