منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حریق در ۳۵ هکتار از مراتع کهنگ شهرستان سمیرم اطفاء شد و این وسیع ترین آتش سوزی در مراتع استان اصفهان از ابتدای سال تاکنون بوده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اطفاء حریق در ۳۵ هکتار از مراتع کهنگ شهرستان سمیرم اظهار کرد: اگرچه این آتش سوزی در ساعت۱۶ امروز مهار شد اما با توجه به خشکسالی و گرمای بی  سابقه احتمال وقوع حریق در مراتع و جنگل های استان اصفهان افزایش یافته است به گونه ای که این بیشترین میزان آتش سوزی در مراتع استان اصفهان از ابتدای سال تاکنون بوده است. 

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون طی ۱۷ مورد حریق در مراتع استان اصفهان، بالغ بر ۶۵ هکتار از این عرصه ها طمعه حریق شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: امسال بین ۲ الی ۴ درجه خردادماه گرمتری را نسبت به متوسط نرمال است و افزایش دمای بیشتری را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تجربه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش دما با وزش بادهای گرم مراتع وپوشش های خشک اصفهان را مستعد حریق می کند، تصریح کرد: عدم بارش و رطوبت خاک به همراه عوامل انسانی زمینه آتش سوزی در عرصه های طبیعی و کشاورزی را افزایش داده است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۰ مورد حریق ثبت شده است، گفت: به علت شرایط جوی تاکنون افزایش حریق در مراتع استان اصفهان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان ۱۵ افزایش یافته است و توصیه می شود از عوامل انسان ساز وقوع حریق مانند رها کردن اجسام براق و شیشه ای در طبیعت اجتناب شود. 

وی اضافه کرد: از برپایی آتش های مهار نشده توسط  مرتع نشینان و دامداران و گردشگران خودداری شود و ته مانده مزارع و باغات آتش زده نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ابلاغیه به شهرداری ها در راستای جمع آوری پوشش های گیاهی خشک، اظهار کرد: ۷۰ اکیپ از یگان های حفاظت از منابع طبیعی در سطح استان اصفهان در حالت آماده باش قرار دارند تا از وقوع حریق در مراتع ممانعت به عمل آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =