سفر وزیر صمت به استان البرز

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد بیش از ۵۰ درصدی ۲۷ رشته صنعتی در فروردین ماه سال جاری، تعمیق ساخت داخل در کنار افزایش تولید در صنعت سیمان را یکی از افتخارات ارزشمند جمهوری اسلامی عنوان کرد.

به گزارش ایراسین، علیرضا رزم‌ حسینی در آیین افتتاح از بزرگترین خط تولید سیمان کشور ضمن تشکر و قدردانی از صنعتگران و فعالان این حوزه گفت: ظرفیت تولید سیمان در کشور ۸۰ میلیون تن و نیاز کشور به این محصول حدود ۷۰ میلیون تن است؛ کشوری که روزی وارد کننده سیمان بود امروز به یکی از کشورهای صادر کننده این محصول تبدیل شده است.

رشد ۱۳ درصدی صنعت سیمان

وزیر صنعت، معدن و تجارت رشد تولید سیمان را ۱۳ درصد عنوان کرد و افزود: در کنار افزایش رشد تولید، تعمیق ساخت داخل در صنایع سیمان نیز یکی دیگر از افتخارات این صنعت است.

۸۰ درصد کارخانجات سیمان کشور ساخت داخل هستند

طبق توضیحات رزم‌حسینی تحریم‌های ظالمانه علیه کشور موجب تقویت و رشد صنایع مختلف کشور شده است، بطوریکه در حال حاضر ۸۰ درصد از کارخانجات سیمان در سراسر کشور در نتیجه اعتماد به توان داخلی ساخته شده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت‌های خود، صادرات غیرنفتی در سنوات گذشته را موثر در توسعه صنعت و افزایش تولید داخل دانست و تصریح کرد: اگر صادرات غیرنفتی در این سالها وجود نداشت در تامین مواد اولیه برای تولید با مشکل روبرو می شدیم؛ خوشبختانه با همت فعالان اقتصادی و سیاست گذاری های مناسب، توانستیم علیرغم فشار ناشی از تحریم ها و شیوع بیماری کرونا به رشد صنعتی ۸درصد دست پیدا کنیم.

رشد بالای ۵۰ درصدی ۲۷ رشته صنعتی در فروردین ماه سال جاری

وی با بیان اینکه در فروردین ماه سال جاری در ۲۷ رشته صنعتی، کشور شاهد رشد بالای ۵۰ درصد بود، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که وجود دارد پیش‌بینی می‌کنیم این آهنگ رشد تولید و در کنار آن تجارت بین‌المللی ادامه پیدا کند.

صنعت در خدمت عمران کشور

رزم حسینی با تاکید بر سیاست وزارت صمت مبنی بر حمایت از تولید داخل، به سابقه طولانی صنعت سیمان در کشور اشاره کرد و با استناد به ظرفیت ۸۰ میلیون تنی تولید در سیمان، آنها را فرصتی خوب برای ساخت کشور توصیف کرد.

گفتنی است امروز ۱۱ خرداد ماه بزرگترین خط تولیدی سیمان کشور با ظرفیت تولید روزانه ۸ هزار و ۵۰۰ تن سیمان با تکیه بر توان داخلی، بازسازی و با حضور وزیر صنعت راه اندازی مجدد شد.

منبع: شاتا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =