غلام رضا سلیمانی

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین خبر داد: شرکت طلای کردستان مجوز احداث کارخانه استحصال طلا در شهرستان سقز را از سازمان حفاظت از محیط زیست کشور دریافت کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی تاصیکو؛ غلام رضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین گفت: اجازه احداث کارخانه استحصال طلا در شهرستان سقز  از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور صادر شد.

وی افزود: جهت دریافت مجوز در ابتدا مکانیابی و مطالعات ارزیابی زیست محیطی و موافقت کلیه دستگاههای مرتبط در سطح استان اخذ و نهایتا در کمیته ارزیابی کشور به تاریخ ۲۲/۲/۱۴۰۰ با احداث کارخانه طلا موافقت شد.  

سلیمانی بیان داشت: صدور این مجوز حاصل تلاش بیش از چهار سال پیگیری و مطالعات زیست محیطی دقیق و تأمین نظر کمیته های فنی و پذیرش تمهیدات و پیشنهادات فنی کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه های ذیربط است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین بیان داشت: با بهره برداری از این طرح سالانه بیش از ۵۰۰ کیلو طلا تولید و تعداد ۳۵۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی شروع به کار این کارخانه را منوط به تعیین مشاور مادر جهت طراحی های لازم و نظارت بر احداث کارخانه  دانست و  گفت: اقدامات لازم در دستور همکاران ما در ستاد و شرکت طلای کردستان قرار گرفته است و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

سلیمانی ضمن قدردانی و تشکر از همکاری استانداری، اداره کل محیط زیست، امور آب، سازمان صمت، منابع طبیعی و سایر دستگاه های اجرایی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی  ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از این طرح استراتژیک گام موثری در زمینه توسعه منطقه و ایجاد اشتغال برای مردم استان کردستان برداشته شود.

گفتنی است معدن طلای قلقله در سال ۹۶ کلنگ زنی شد اما بدلیل برخی نگرانی ها، بهره برداری از این طرح به تعویق افتاد که نهایتا طی ۲ سال گذشته با مکانیابی مجدد خارج از حوزه سد چراغ ویس و همخوان سازی با شرایط و استانداردهای محیط‌زیستی موجود نهایتا مکان جدید مورد تایید وزارت نیرو و سازمان محیط زیست و سایر دستگاه های اجرایی استان  قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =