• ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
  • کد خبر: 14351
  • readingTime: ۱ دقیقه
منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تعداد کل حوادث ناشی از کار در سال گذشته در استان اصفهان هزار و ۵۴ مورد بوده است و ۶۰ کارگر در مناطق مختلف، تحت تاثیر حوادث کار آسیب دیدند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در استان اصفهان، تعداد کل حوادث ناشی از کار در سال گذشته، هزار و ۵۴ مورد بوده است و ۶۰ کارگر در مناطق مختلف این استان، تحت تاثیر حوادث کار آسیب دیده اند.

وی افزود: حوادث حین کار در استان اصفهان شامل  ۵۱ درصد در بخش تولید و صنعت و ۲۳ درصد در بخش ساختمانی، ۱۳درصد در بخش خدمات، ۲درصد در بخش کشاورزی و ۳ درصد هم در بخش معدن است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: بیشترین شهرهای متاثر از حوادث کار به ترتیب اصفهان، کاشان، آران و بیدگل، شاهین شهر، برخوار، خمینی شهر، شهرضا، مبارکه، فلاورجان و تیران و کرون است.

وی اضافه کرد: جلساتی با محوریت ایمنی در محیط کار و ارتقاء بهداشت حرفه ای در مدیریت بحران استانداری اصفهان برگزار شد و دستورالعمل های ویژه ای برای پیشگیری از حوادث حین کار در بخش صنعت به تمام واحدهای تولیدی و صنعتی ابلاغ شده است.

شیشه فروش گفت: در استان اصفهان بیش از ده هزار واحد صنعتی فعال، ۷۶ شهرک صنعتی، ۵۰ معدن فعال و دو هزار واحد سنگبری، ۳۰۰واحد تولید آجر،۱۴۰ هزار واحد صنفی و کارگاهی وجود دارد و ارتقاء بهداشت حرفه ای و آموزش های دوره ای به کارگران ضروری است تا شاهد حوادث حین کار نباشیم. 

وی افزود: مقرر شد در کنار وظایف محول به سازمان صمت، اداره آموزش فنی و حرفه ای و اداره استاندارد بر روند استانداردسازی محیط کار نظارت داشته باشند و بازرسی اداره کار با استقرار بخش های HSE درصنایع بزرگ استان اصفهان نسبت به رعایت اصول ایمنی در محیط کار نظارت کافی داشته باشند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بر بازآموزی های دوره ای به کارگران تاکید کرد و گفت: با جانمایی و انبار ایمنی مواد مصرفی و رعایت دستورالعمل های پیشگیری از حریق می تواند به کاهش آسیب های حین کار منجر شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =