تندباد لحظه ای

رئیس مرکز تحقیقات اداره کل هواشناسی اصفهان از تداوم ناپایداری های همرفتی در روز شنبه خبر داد و در مناطق غرب، جنوب اصفهان، بارش رگبار و وزش تندباد لحظه ای را پیش بینی کرد.

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به بارش شدید باران در محور کاشان-نطنز، محدوده تپه سایپا اظهار کرد: از روز پنج شنبه ناپایداری های همرفتی در استان اصفهان تشدید یافته است و تا اواخر روز شنبه ادامه دارد؛ بر اساس گزارش های رسیده از مرکز مدیریت راه های استان اصفهان، عبور سیلاب مقاطعی تردد از محور کاشان-نطنز را مختل کرده است و خیزش گردوغبار در عوارضی قم-کاشان با کاهش دید شدید همراه است.

وی افزود: رگبار شدید باران و رعدوبرق، وزش تندباد لحظه ای موقت، خیزش گردوغبار و وقوع تگرگ تا فردا شب پیش بینی می شود. 

رئیس مرکز تحقیقات اداره کل هواشناسی اصفهان تصریح کرد: در روز شنبه مناطق غرب و جنوب اصفهان شاهد رگبار شدید باران و رعدوبرق و وزش تندباد لحظه ای موقت خواهیم بود که آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب در رودخانه های فصلی و روان آب های موقت را به همراه دارد. 

وی اضافه کرد: صاعقه، برق گرفتگی در مناطق مستعد، احتمال وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقتی با خیزش گردوخاک در این مناطق پیش بینی می شود. 

امینی گفت: توصیه می شود از هرگونه تردد و توقف درحاشیه رودخانه های فصلی و مسیل ها اجتناب شود و در کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به ویژه درساعات بعدازظهر و شب خودداری شود و نسبت به محکم سازی سازه های سست اقدامات لازم به عمل آید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =