علی نجفی توانا

یک حقوقدان گفت: از آنجا که قوانین موجود هیچ واحد تولیدی و صنعتی را به رفع نیازهای همنوعان در راستای مسئولیت اجتماعی ملزم و موظف نکرده است این وجدان آگاهانه و نوع دوستی مدیران بنگاه های اقتصادی و صنایع است که می توانند با تغییر سازوکار تولیدی خود به خدمت جامعه بشتابند.

علی نجفی توانا در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در زندگی اجتماعی اشخاص حقیقی و حقوقی به غیر از وظایف و تکالیف قانونی نسبت به یکدیگر، در روابط خصوصی و حقوقی با هدف همبستگی اجتماعی  تکالیف و وظایف خاصی برعهده دارند که بر ارتقای فرهنگ عمومی و تقویت حس نوع دوستی دلالت دارد.

وی افزود: صنایع به خودی خود ایجاد نشده اند و مخلوق انسانهاست و آنچه مسلم است این صنایع باید نسبت به رعایت نکات زیست محیطی و کمک به همنوعان اقداماتی انجام دهند.

این حقوقدان و عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: در مواردی که جامعه با مشکلات و چالش هایی نظیر بیماری دست و پنجه نرم می کند بنگاه های تولیدی می توانند بر حسب توان خود از ظرفیت ممکن استفاده کنند و مکانسیم تولید خود را متناسب با توان موجود در مسیر کمک به همنوعان به کار بگیرند.

وی اضافه کرد: از آنجا که قوانین موجود، هیچ واحد تولیدی و صنعتی را موظف به رفع نیازهای همنوعان در راستای مسئولیت اجتماعی ملزم و موظف نکرده است؛ این وجدان آگاهانه و نوع دوستی مدیران بنگاه های اقتصادی و صنایع است که می توانند با تغییر سازوکار تولیدی خود به خدمت جامعه بشتابند.

نجفی توانا گفت: متاسفانه برخی از بنگاه های تولیدی کمتر به مسئولیت اجتماعی می پردازند و اینجاست که اهمیت شرکت هایی که در راستای همبستگی بیشتر و رفع نیاز همنوعان به ارائه خدمات رایگان در راستای مسئولیت اجتماعی مبادرت می کنند بیش از پیش مشخص می شود.  

وی تاکید کرد: اینکه برای کاهش درد جامعه شرکت هایی بخشی از توان تولید خود را به کمک در درمان بیماری اختصاص می دهند نشان از حس نوع دوستی مدیران این واحدهای صنعتی است.

گفتنی است با شیوع بیماری کرونا شرکت فولاد مبارکه تاکنون بیش از ۱۳ هزار تن اکسیژن رایگان را در اختیار مراکز درمانگر کرونا تخصیص داده است و بیمارستانهایی که با کمبود تجهیزات کافی در درمان بیماری کرونا مواجه بودند را مجهز کرد تا با ایفای مسئولیت اجتماعی در بحران کرونا، تلفات و مرگ و میرها در استانهای کشور کاهش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =