منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اولین مورد حادثه غرق شدگی در اصفهان ثبت شد و در سال گذشته ۴۷ نفر در اثر غرق شدگی فوت شدند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اولین مورد غرق شدگی در سال جاری اظهار کرد: با گرم شدن هوا منابع آبی زاینده رود در بالادست و رودخانه های فریدونشهر و سمیرم و استخرهای ذخیره آب کشاورزی و باغ ها می تواند به عنوان مکانهای پرخطر غرق شدگی قلمداد شود.

وی افزود: بیش از سه هزار استخر ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهان با هدف اجرای آبیاری تحت فشار احداث شده است که مکان مناسبی برای شنا کردن نیست و خطر غرق شدن را به همراه دارد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: بندهای آبخیزداری و محل سدهای زاینده رود نظیر خمیران، کوچری، باغکل، حنا و زاینده رود مکانهای مناسبی برای شنا نیست.

۶۳ حادثه غرق شدگی در اصفهان و فوت ۴۷ نفر

وی اعلام کرد: در سال گذشته ۶۳ مورد حادثه غرق شدگی در منابع آبی استان اصفهان به وقوع پیوست که منجربه فوت ۴۷ نفر شد.

شیشه فروش گفت: حوادث غرق شدگی در محلهای سد، کانالهای انتقال آب، استخرهای ذخیره آب کشاورزی و استخرهای باغ ها رخ داده است.

وی افزود: اولین مورد حادثه غرق شدگی در سال جاری در استخر باغی در باغ بهادران به وقوع پیوست که منجر به فوت دختربچه ۱۲ ساله شد؛ بنابراین  هشدار می دهیم که صاحبان باغ ها نسبت به استانداردسازی استخر اقدام کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: تیم های گشت و نظارت شرکت آب منطقه ای با همراهی شهرداری ها در مکانهایی که منابع آبی جذابیت شنا درفصل گرما را فراهم می کند، مستقر می شوند تا کمتر شاهد حوادث غرق شدگی در استان اصفهان باشیم و همچنین دستورالعمل ایمنی سازی استخرهای ذخیره آب کشاورزی با فنس کشی، نصب تابلو شنا ممنوع، قراردادن طناب نجات در استخر صادر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =