منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۳ نفر از سرنشینان خودروهای کارکنان معادن مس و سنگ آهن که در محاصره سیل بادرود گرفتار شدند نجات یافتند و این بارشها تا روز دوشنبه با احتمال سیلاب همراه است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در اثر بارش های رگباری در مسیر جاده معادن واقع در ۲۵ کیلومتری شرق بادرود، سیلاب جاری شد. سیلابی شدن مسیل ها و آبراهه های شرق بادرود موجب آب گرفتگی سه خودروی سواری حامل کارکنان معدن سنگ آهن و مس شد و دو دستگاه تریلر در مسیر معدن واژگون شدند.

وی با اشاره به اعزام تیم های امدادی برای یافتن سرنشینان خودروهای سواری گرفتار در سیل گفت: ۱۳ نفر از سرنشینان خودروهای کارکنان معادن مس و سنگ آهن که در محاصره سیل بادرود گرفتار شدند، نجات یافتند که ۵ نفر از آنها به مراکز درمانی اعزام شدند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: جاری شدن سیل امروز در محور ارتباطی انارک به چوپانان در شهرستان نائین منجر به انسداد موقت این محور ارتباطی شد و سیل بردگی یک خودروی شخصی و انحراف دو دستگاه تریلر را به همراه داشت که سرنشینان نجات یافتند. فیبر نوری این منطقه به علت سیل قطع شده است که ۵ تیم امدادی مشغول به امدادرسانی هستند.

وی افزود: حدود ۵۰ کیلومتر لاین آزادراه شهید حجازی نظنز به اصفهان، به علت نشست ۱۰ متر از این محور در اثر ریزش جاده که ناشی از بارشهای هفته گذشته و عبور قنات از زیرمحور است، دچار انسداد شده است که عوامل راهسازی در حال ایمن سازی و اصلاح محور هستند که تا دو روز آینده این تعمیرات ادامه خواهد داشت. 

کاهش بارشهای اصفهان در سال زراعی جاری 

وی اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی جاری میانگین بارشهای استان اصفهان ۱۲۲ میلیمتر بوده است که ۳۴ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش یافته است؛ این کاهش بارش در مناطق شرقی استان اصفهان با ۵۰ درصد همراه بوده است. 

وی اضافه کرد: در سرشاخه های زاینده رود در شهرستان فریدونشهر با کاهش ۳۳ درصدی بارش مواجه بودیم. درسال زراعی جاری سامانه بارشی موثری در استان اصفهان فعال نبوده است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه بارشها تا پایان اردیبهشت ماه به صورت جریان همرفتی و توام با رگبار است، گفت: ماهیت این بارشها به صورت ناگهانی و نقطه ای است و در مناطق کویری به علت عدم نفوذ آب در خاک، رواناب ها شکل می گیرد.

خسارات سیل اخیر در اصفهان

وی گفت: در روزهای سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه این بارشها خساراتی در مناطق شمالی و شرقی استان اصفهان وارد کرد که شامل خسارت به ۳۶ رشته قنات است و این سیلاب به ۵۵ کیلومتر راه و ۴۰ دستگاه پل به هزینه ۸ میلیارد تومان هم آسیب زد و مجموع این خسارات به ستاد مدیریت بحران کشور ارسال شده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پیش بینی می شود با ایجاد جریان های همرفتی در استان اصفهان تا روز دوشنبه بارشها منجر به سیلابهای نقطه ای به ویژه در مناطق کویری شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =