• ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
  • کد خبر: 14022
  • readingTime: ۴ دقیقه
نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان

چهل و نهمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان با حضور عباس رضایی استاندار برگزار شد.

به گزارش ایراسین، چهل و نهمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان با حضور عباس رضایی استاندار، سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان، عباس مرادیان معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان  و مدیران دستگاه های عضو در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد.

 در این نشست سید محمد طباطبایی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان اظهار داشت: در چهل و نهمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان، مباحث ستاد ساماندهی امور جوانان با دستور کار اوقات فراغت و تشکیل کمیته ساماندهی ازدواج استان اصفهان برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اداره کل ورزش و جوانان دبیر کمیته ساماندهی ازدواج استان است، براساس سیاست ها، اهداف و برنامه هایی که دارد این کمیته در استان تشکیل می شود که امروز در استان اصفهان نیز به ریاست آقای استاندار برگزار شد، سید محمد طباطبایی گفت برای رسیدن به اهداف مدنظر در این حوزه باید ارگان ها و دستگاههای اجرایی سطح استان نیز در کنار ما باشند.

وی همچنین با اشاره به وظایف کمیته ساماندهی ازدواج استان اصفهان اشاره کرد که می توان از تشکیل و برگزاری جلسات، هماهنگی، اطلاع رسانی، تنظیم صورتجلسه مصوبات، پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه نام برد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه گفت: با توجه به موانعی که سد راه امر خیر ازدواج  وجود دارد و با توجه به اهمیت این  موضوع که یکی از مسائل اصلی در حوزه جوانان است باید بحث و تبادل نظر انجام شود تا راهکارهای مناسبی در راستای حذف موانع  ازدواج جوانان داشته باشیم.

برگزاری نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان

بحث اشتغال ارتباط مستقیمی با بحث ازدواج دارد

وی با بیان اینکه بحث اشتغال ارتباط مستقیمی با بحث ازدواج دارد، اظهار داشت: یکی از مباحث اصلی که باعث عدم ازدواج جوانان می شود، بحث نداشتن شغل مناسب است، مطمئنا اگر بتوانیم در راستای بحث اشتغال جوانان برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم تا حدودی سن ازدواج پایین خواهد آمد و رشد چشمگیری را در این حوزه خواهیم داشت.

سید محمد طباطبایی در پایان افزود: امیدوارم با برگزاری نشست های ساماندهی امور جوانان و کسب نتایج مطلوب، شاهد تسهیلگری در بحث ازدواج شویم.

عباس رضایی استاندار اصفهان و رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان در جمع بندی مطالب مطروحه در این ستاد اظهار داشت: در دستور کار اول چهل و نهمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان، اوقات فراغت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، هر سال برای اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی انجام می شد، اما یکی دو سالی متاسفانه به دلیل وجود ویروس کرونا نمی توان همان تهمیداتی که در شرایط عادی پیرامون بحث اوقات فراغت جوانان اندیشیده می شد اکنون نیز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: لذا ضرورت دارد با توجه به ویروس کرونا تهمیدات خاصی را برای اوقات فراغت جوانان در نظر بگیریم و اگر خدای ناکرده ویروس کرونا ادامه داشت باید چه تصمیماتی اخذ کرد؟! البته انتظار من از همه مردم عزیز، شریف و فهیم استان اصفهان به ویژه جوانان این است که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا را از میان بردارند تا به فعالیت‌های عادی خود برگردیم، هرچند اکنون برای برنامه ریزی پیرامون اوقات فراغت باید بحث ویروس کرونا را مدنظر قرار داد.

برگزاری نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان

باید نگرش حل مسئله ازدواج و اشتغال را در بین مدیران دستگاه‌ها ایجاد کنیم

عباس رضایی به مبحث دوم چهل و نهمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این نشست با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف و سازمان های مردم نهاد جوانان مباحثی پیرامون بحث ازدواج جوانان مطرح شد، اما مسئله مهم این است که ما باید نگرش حل مسئله را در بین مدیران دستگاه‌های مختلف ایجاد کنیم، اگر نگرش حل مسأله و تقسیم کار صورت گیرد و مسائل توسط هریک از نهادهای مربوطه انجام شود بسیاری از اقدامات عملیاتی خواهد شد.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: استان و استانداری وظیفه برگزاری ۹۸ جلسه با عناوین مختلف را دارد که باید با سازماندهی خاص نسبت به برگزاری جلسات براساس قانون اقدام نماییم تا مشکلات را برطرف کنیم، از این رو باید احصا مشکلات و برآورد ظرفیت‌ها در جهت حل مسائل و مشکلات در حد توان استان  را داشته باشیم.

وی همچنین پیرامون کمیته سامان ازدواج، کلیه ادارات و ارگانهای عضو این کمیته را به تغییر دیدگاه نسبت به مسئله ازدواج فرا خواند و گفت: نگاه به این مقوله باید یک نگاه علمی برگرفته از پژوهش و تحقیق در سطح جامعه باشد تا بتوان نسبت به  موضوع ازدواج جوانان به صورت کامل و در راستای سیاست های کلان نظام پیرامون رشد جمعیت اقدام نمود.

رضایی در همین راستا استفاده از نظریات اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی در قالب تشکیل یک اتاق فکر را ضروری دانست و گفت: باید ظرف هفته آینده کار گروهی متشکل از چند تن از روسای ادارات عضو به دبیری اداره کل ورزش و جوانان تشکیل گردد و برنامه ها و سیاستهای این حوزه در این کار گروه بررسی و جهت اجرا در  کمیته سامان ازدواج استان ارائه گردد.

در این جلسه عنایتی رئیس مجمع جوانان استان اصفهان به همراه ۳ نفر دیگر از اعضاء مجمع درخواست های سازمانهای مردم نهاد را به جلسه ارائه نمودند و پیرامون دستور کار جلسه ستاد ساماندهی از مشارکت و حضور فعال سازمانهای مردم نهاد جوانان در برنامه های فراغتی توضیحاتی را به جلسه ارائه نمودند. همچنین ادارات عضو ستاد ساماندهی امور جوانان به ارائه عملکرد و برنامه های پیشنهادی ادارات مر بوطه خود پرداختند.

برگزاری نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =