سپاهان

در هفته بیست و دوم لیگ برتر ایران، تیم های اصفهانی فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن به مصاف سرخابی های پایتخت خواهند رفت.

به گزارش ایراسین، قبل از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، مسئولین سازمان لیگ فدراسیون فوتبال برنامه هفته بیست و دوم لیگ برتر ایران را اعلام کرده بودند و قرار شد بازی ها از روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ با انجام دو بازی استقلال تهران-ذوب‌آهن اصفهان و  فولادمبارکه سپاهان- پرسپولیس تهران آغاز شود اما به یکباره این دو بازی ۴۸ ساعت به تعویق افتاد تا انتقادات زیادی به سمت سازمان لیگ فدراسیون فوتبال روانه شود که چرا باید برنامه لیگ طبق خواسته تیم های استقلال و پرسپولیس نوشته شود.

به هرحال دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر ایران طبق برنامه جدید روز شنبه ۱۸ اردیبهشت آغاز می شود و روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت به پایان خواهد رسید، همچنین زمان برگزاری بازی فولادخوزستان و نفت مسجد سلیمان نامشخص است. در ذیل تحلیلی بر ۷ بازی پیش روی خواهیم داشت:

شنبه ۱۸ اردیبهشت:

مس رفسنجان – نساجی مازندران    ساعت ۲۰:۴۵ شب

به نوعی این مصاف را می شود مصاف نقره داغ ها نامید چراکه هر دو تیم در هفته بیست و یکم با یک گل مغلوب حریفان خود شدند. مس رفسنجان به نفت مسجد سلیمان احیاء شده نتیجه را واگذار کرد و نساجی علاوه بر اینکه در جام حذفی مغلوب ملوان بندر انزلی شد، در هفته بیست و یکم لیگ برتر نیز از فولاد مبارکه سپاهان شکست خورد. نساجی مازندران این روزها حال و روز خوبی ندارد و اگر در بازی های باقیمانده بازهم امتیاز از دست دهد باید با لیگ برتر خداحافظی کند، چراکه این تیم با یک بازی بیشتر و با ۱۶ امتیاز تیم پانزدهم جدول رده بندی است. مسی ها از نظر رتبه جدولی بسیار برتر از رقیب خود هستند و جایگاه ششم جدول را تصاحب کرده اند. نماینده رفسنجان اکنون چشم به کسب سهمیه آسیا دارد و نمی تواند از سه امتیاز بازی با نساجی مازندران به سادگی بگذرد.

با چاشنی الکلاسیکوی ایران/مصاف استقلالی ها با سبزجامگان ذوب آهنی

صنعت نفت آبادان – آلومینیوم اراک       ساعت ۲۱:۱۵ شب

طلایی پوشان آبادانی میزبان هستند و تلاش زیادی برای کسب هر سه امتیاز بازی دارند، از طرفی شاگردان منصوریان روی نوار تساوی هستند و می خواهند این نوار را پاره و مقابل صنعت نفت آبادان به برتری برسند. صنعت نفت در بازی گذشته با یک گل مغلوب گل گهر سیرجان شد و حتی در جام حذفی مقابل خیبر خرم آباد شکست خورد و به راحتی از این مسابقات حذف شد. سیروس پور موسوی می داند اگر در مقابل آلومینیوم امتیازات کافی را کسب نکند شاید به جمع مربیان اخراجی لیگ برتر ایران بپیوندد. صنعت نفت آبادان با ۲۵ امتیاز در رده دهم و آلومینیوم اراک نیز با ۲۹ امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارد.

با چاشنی الکلاسیکوی ایران/مصاف استقلالی ها با سبزجامگان ذوب آهنی

ماشین سازی تبریز – سایپا تهران         ساعت ۲۱:۱۵ شب

در جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال هر دو تیم شرایط خوبی ندارند چراکه ماشین سازی تبریز با ۱۰ امتیاز قعرنشین بلامنازع و سایپا نیز با ۱۸ امتیاز تنها دو رده بالاتر از ماشین سازانقرار گرفته است. سایپا با ابراهیم صادقی نتایج خوبی کسب نکرد و وی را مجبور به استعفاء نمودند.

اکنون مدیران سایپا فراز کمالوند، دستیار فرهاد مجیدی در استقلال را جایگزین ایراهیم صادقی کردند. کمالوند مربی با دانشی است باید دید که آیا این مربی می تواند سایپا را از جمع فانوس به دستان خارج کند، هرچند بازی با ماشین سازی برای سایپا و فراز کمالوند همچون آب خوردن است.

با چاشنی الکلاسیکوی ایران/مصاف استقلالی ها با سبزجامگان ذوب آهنی      

یکشنبه ۱۹ اردیبهشت:

فولاد مبارکه سپاهان – پرسپولیس تهران    ساعت ۲۰:۲۵ شب

به جرات می توان گفت که اولین دیدار حساس فوتبال ایران در سال ۱۴۰۰ که به الکلاسیکوی ایران معروف است مصاف فولاد مبارکه سپاهان و پرسپولیس تهران خواهد بود. روز یکشنبه همه حواس ها به ورزشگاه نقش جهان اصفهان است چراکه نتیجه این بازی به نوعی سرنوشت قهرمانی فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ را مشخص می کند.

دیدار رفت این دو تیم گلی را در بر نداشت اما حالا شاگردان یحیی گل محمدی امیدوار هستند با غلبه بر فولاد مبارکه سپاهان راه خود را برای کسب پنجمین عنوان قهرمانی پیاپی هموار کنند، اعضای تیم فوتبال پرسپولیس تهران برای این بازی شنبه به اصفهان خواهند آمد.

در آن سو سپاهان امسال به مراتب شرایط بهتری نسبت به فصل گذشته دارد و می خواهد از امتیاز میزبانی به بهترین شکل ممکن استفاده کند و پرسپولیس را با شکست بدرقه کند.

نکته جالب این بازی به تقابل بهترین مهاجمان و همین طور بهترین خطوط حمله مربوط می شود. جایی که پرسپولیس با به ثمر رساندن ۱۴ گل توانست عنوان بهترین خط حمله لیگ قهرمانان آسیا را در مرحله گروهی (به همراه استقلال) مال خود کند و از سوی دیگر سپاهان نیز با به ثمر رساندن ۳۶ گل بهترین خط حمله لیگ برتر را از آن خود کرده و همچنین سجاد شهباززاده نیز با به ثمر رساندن ۱۶ گل در رتبه اول گلزنان لیگ جاخوش کرده است. شاگردان محرم نویدکیا با ۲۱ بازی و ۴۴ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر ایران قرار گرفته اند و پرسپولیس تهران نیز با یک بازی کمتر و ۴۱ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

با چاشنی الکلاسیکوی ایران/مصاف استقلالی ها با سبزجامگان ذوب آهنی

پیکان تهران – تراکتور تبریز         ساعت ۲۱:۲۰ شب

تراکتوری ها که در ثانیه های پایانی لیگ قهرمانان آسیا در این جام معتبر ماندند و به دور حذفی صعود کردند، اکنون با روحیه ای مضاف در تهران به مصاف پیکان می روند. شاگردان خطیبی جایگاه خوبی در لیگ برتر ندارند و آنها با دو بازی کمتر(۱۹ بازی) و با ۲۷ امتیاز در رده هشتم جا خوش کرده و پیکان نیز با ۲۱ بازی و ۲۶ امتیاز پشت سر تراکتوری ها قرار گرفته است. پیکان هفته گذشته یک امتیاز خوب از آلومینیوم در اراک گرفت اما تراکتور حریفی به مراتب قوی تر از نماینده اراک خواهد بود.

استقلال تهران – ذوب آهن اصفهان      ساعت ۲۲:۱۵ شب

سوغات تیم استقلال تهران از آسیا، جدا از صعود به مرحله حذفی، مصدومیت چند ستاره این تیم بود. از محمد نادری گرفته که هنوز معلوم نیست چه زمانی شرایط بازی را پیدا خواهد کرد تا شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی و وریا غفوری.

در چنین شرایطی، فرهاد مجیدی برای آنکه این نفرات را بدون مشکل در دربی در اختیار داشته باشد، احتمالا روی این بازیکنان در بازی با ذوب آهن ریسک نخواهد کرد و با ترکیبی متفاوت، تیمش را در بازی یکشنبه‌شب به میدان خواهد فرستاد.

در سمت راست خط دفاعی، سیداحمد موسوی جای وریا غفوری را در ترکیب اصلی خواهد گرفت. بازی کردن هروویه میلیچ هم به جای محمد نادری قطعی است.

در خط میانی آبی‌ها هم آرش رضاوند به مانند لیگ قهرمانان آسیا، می‌تواند در پست فرشید اسماعیلی بازی کند و در خط حمله هم ارسلان مطهری جای دیاباته را در ترکیب خواهد گرفت تا زوج وی و قایدی به دنبال گلزنی به شهاب گردان باشند.

اما ذوب آهن که با رحمان رضایی بدترین نتایج دوران خود را تجربه کرد، اکنون با مجتبی حسینی امتیازات خوبی را جمع آوری کرده و می خواهد از همسایگی تیم های فانوس به دست خداحافظی کند.

سبزجامگان اصفهانی با ۲۰ بازی و ۱۸ امتیاز با سایپای رده چهاردهمی هم امتیاز هستند ولی به خاطر تفاضل بهتر در جایگاه سیزدهم قرار دارند و به نوعی سرشان به خطر است و برای کسب حداکثر امتیاز پای به ورزشگاه آزادی خواهند گذاشت.

استقلال نیز با ۱۹ بازی و کسب ۳۴ امتیاز در رده سوم قرار دارد و برای اینکه از جمع مدعیان قهرمانی جدا نشود سخت به دنبال کسب پیروزی در این دیدار است.   

با چاشنی الکلاسیکوی ایران/مصاف استقلالی ها با سبزجامگان ذوب آهنی

پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹ بعدازظهر:

شهرخودرو مشهد – گل گهرسیرجان

بازی هفته گذشته شهرخودرو مشهد با استقلال تهران به دلیل برگزاری لیگ قهرمان آسیا به زمان دیگری موکول شد. اما گل گهری ها در سیرجان از صنعت نفت آبادان میزبانی کردند و با شکست یک بر صفر این تیم را بدرقه کردند. هر دو تیم مهاجمان خوبی دارند که می توان به یونس شاکری، مرتضی تبریزی و گادوین منشاء در تیم گل گهر و از طرفی امین قاسمی‌نژاد و احمد الجبوری در شهرخودرو اشاره کرد.

شاگردان امیر قلعه نویی کار آسانی در مشهد مقابل شاگردان مهدی رحمتی در تیم شهرخودرو نخواهند داشت. گل گهرسیرجان با ۲۰ بازی و ۳۲ امتیاز در رده چهارم و شهرخودروی ها نیز با ۲۰ بازی و ۲۵ امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی قرار گرفته اند.

با چاشنی الکلاسیکوی ایران/مصاف استقلالی ها با سبزجامگان ذوب آهنی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =