• ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
  • کد خبر: 13939
  • readingTime: ۳ دقیقه
تراکتور

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد همچنان زمان برای برگزاری سوپرجام سال گذشته را ندارند.

به گزارش ایراسین، دیدار سوپرجام فصل گذشته فوتبال ایران بین تیم های تراکتور تبریز و پرسپولیس تهران به عنوان قهرمان های جام حذفی و لیگ برتر سال 1399 هنوز برگزار نشده است. با توجه به فشردگی مسابقات و نبودن زمان کافی در ایام کرونایی سازمان لیگ هنوز نتوانسته زمان مناسبی برای مسابقه پیدا کند. از اینرو با اینکه گفته می‌شد قبل از مسابقات ملی این بازی برگزار می‌شود اما همچنان این مسابقه زمانش مشخص نیست.

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال درباره زمان برگزاری دیدار سوپرجام فصل گذشته فوتبال ایران بیان داشت: ما می‌خواستیم در برنامه قبلی چهارده بازی معوقه و دیدار سوپر جام سال گذشته را برگزار کنیم؛ در فرجه خالی زمان خوبی داشتیم تا این بازی ها را برگزار کنیم. وقتی به خاطر تیم ملی برنامه به هم خورد نتوانستیم از این زمان استفاده کنیم و در برنامه بعدی تاریخ سوپرجام را اعلام خواهیم کرد. باید منتظر ماند و دید سازمان لیگ در نهایت چه زمانی را برای برگزاری دیدار قهرمان های فوتبال ایران در سال گذشته در نظر خواهد گرفت.  

دیدار سوپرجام در سال ۱۳۸۴ بین قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی فوتبال ایران آغاز شد. در اولین دورهٔ برگزار شده، در تاریخ ۶ شهریور ۱۳۸۴ و چهار روز پیش از آغاز فصل جدید مسابقات لیگ برتر، تیم صبا باتری تهران قهرمان جام حذفی با نتیجهٔ چهار بر صفر در برابر تیم فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر، به برتری رسیده‌است.

در دور بعدی در سال ۱۳۸۶ قرار بود سایپا قهرمان لیگ برتر و سپاهان قهرمان جام حذفی با یکدیگر دیدار کنند که به‌دلیل تغییر ورزشگاه بازی (سه روز قبل از مسابقه) از ورزشگاه آزادی به ورزشگاه شهید درخشان رباط کریم (زمین اختصاصی صبا باتری) به‌دلیل آماده نبودن زمین ورزشگاه آزادی دو تیم این دیدار را تحریم کردند و بازی برگزار نشد.

در دور بعد در سال ۱۳۸۷ پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و استقلال قهرمان جام حذفی باید به مصاف یکدیگر می‌رفتند که با درخواست پرسپولیس برای لغو این دیدار و با وجود مخالفت استقلال این دیدار در نهایت برگزار نشد.

باشگاه سپاهان در سال‌های ۱۳۹۰، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۴ پیشنهاد احیای سوپر جام فوتبال ایران را به نام ناصر حجازی داده بود.

در سال ۱۳۹۴ سپاهان قهرمان لیگ برتر و ذوب‌آهن قهرمان جام حذفی باید به مصاف یک‌دیگر می‌رفتند. ابتدا تاریخی برای انجام این مسابقه تعیین شد، اما در نهایت این دیدار برگزار نشد.

سرانجام در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۹۵ استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر و ذوب‌آهن قهرمان جام حذفی در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند و ۶ روز پیش از آغاز فصل جدید مسابقات لیگ برتر، دیدار سوپر جام پس از گذشت بیش از یک دهه دوباره از سر گرفته شد.

سوپرجام ۱۳۹۷ قرار بود در روز ۲۹ تیر ۱۳۹۷ بین پرسپولیس (قهرمان لیگ برتر) و استقلال تهران (قهرمان جام حذفی) برگزار شود، که به‌دلیل مخالفت تیم استقلال با بازی در تاریخ مذکور، برگزار نشد و نتیجهٔ آن ۳–۰ به سود پرسپولیس اعلام شد. این نخستین برد انضباطی پرسپولیس در تاریخ شهرآورد تهران بود.

در سال ۱۳۹۸، پرسپولیس موفق به قهرمانی در لیگ برتر خلیج فارس و جام حذفی فوتبال ایران شد و وبسایت‌های ورزشی ایرانی احتمال دادند که به مصاف نایب‌قهرمان لیگ برتر خلیج فارس (سپاهان اصفهان) یا جام حذفی فوتبال ایران (داماش گیلان) برود.

پرسپولیسی‌ها هم با توجه به اتفاقات افتاده‌شده در بازی برگشت لیگ برتر و بازی نیمه‌نهایی جام حذفی این تیم با سپاهان، خواستار بازی با تیم داماش شدند. البته پیشنهادهایی هم به سازمان لیگ داده‌شد که یک بازی بین سپاهان و داماش برگزار شود و برنده آن به مصاف پرسپولیس برود که این باعث افزایش بازی‌ها به ۲ و افزایش جذابیت مسابقات می‌شود.

از طرفی رسانه‌هایی هم اعلام کردند که اگر تیمی قهرمان دوگانه شود، سوپر جام هم باید به همان تیم داده‌شود. سازمان لیگ فوتبال ایران در ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ اعلام کرد تیم قهرمان دوگانه قهرمان سوپر جام هم می‌شود. بنابراین، پرسپولیس برای سومین بار قهرمان سوپر جام فوتبال ایران شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =