خوشدل پور برنامه زنده رود

مدیر ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: ثبت رکورد ماهیانه تولید فولاد خام در ناحیه فولادسازی و ریخته گری شرکت فولاد مبارکه در ماه گذشته از ظرفیت اسمی تعیین شده فراتر رفت و چنانچه موانعی مانند تامین مواد اولیه و انرژی برطرف شود از هدف گذاری تولید ۷.۲ میلیون تن فولاد عبور خواهیم کرد.

به گزارش ایراسین؛ قاسم خوشدل پور در برنامه «زنده رود شبکه اصفهان» با اشاره به رثبت رکوردهای متعدد در سال ۹۹ در فولاد مبارکه اظهار کرد: در سال گذشته علیرغم تمام سختی ها و مشکلات بیماری کرونا که موانعی را در تولید فولاد ایجاد کرد، با تلاش و همت کارکنان ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم رکورد سالانه ۷ میلیون تختال به ثبت رسید که نسبت به رکورد تولید در سال ۹۸ با ۷۳۰ هزار تن و نسبت به سالهای پیش تر با افزایش ۵۵۰ هزار تن افزایش تولید همراه شد.

وی با اشاره به شعار سال، «تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی» ادامه داد: با درایت و حمایت مدیریت عالی شرکت فولاد مبارکه و تامین مواد اولیه و انرژی های مورد نیاز و همچنین همت مضاعف کارکنان ساعی ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم، رکورد تولید ۷۰۰ هزار تن تختال در فروردین ماه ثبت شد.

مدیرریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه در توضیح اهمیت ثبت رکورد ماهیانه در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم گفت: ظرفیت اسمی شرکت فولاد مبارکه در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم، تولید ۷.۲ میلیون تن تختال است و بر همین اساس ظرفیت تولید ماهیانه، ۶۰۰ هزار تن در نظر گرفته می شود. رسیدن به رکورد تولید ۷۰۰ هزار تن در ماه گذشته بر افزایش ۷۰ الی۱۰۰ هزار تن بیش از ظرفیت اسمی تعریف شده در ماه دلالت دارد.

وی دستاورد اخیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری شرکت فولاد مبارکه را در نخستین ماه سال ۱۴۰۰ در وفاق و همدلی پرسنل شرکت فولاد مبارکه دانست و تصریح کرد: در سالی که با انواع مشکلات به ویژه کرونا مواجه بودیم، با تعامل و کار گروهی که در تمام بخش های شرکت فولاد مبارکه حاکم است به این دستاورد مهم دست یافتیم.

خوشدل پور به اهداف شرکت فولاد مبارکه در سال جاری هم پرداخت و توضیح داد: امیدواریم با تامین منابع اولیه و انرژی های مورد نیاز بتوانیم از مرز تولید تختال ۷.۲ میلیون تن عبور کنیم؛ اگرچه این هدف در سنوات گذشته هم نشانه گذاری شده بود اما چالش های موجود تحقق این هدف را با موانعی روبرو کرد.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه علاوه بر ثبت رکورد تولید در بخش های مختلف، بر توسعه تنوع سبد محصولات هم به موفقیت های عدیده ای دست یافته است که می توان به تولید تختال با ضخامت ۳۰۰ میلی متر با ماشین ۵ ریخته گری برای نخستین بار در منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) و همچنین تولید ورق با ضخامت ۲۵۰ میلیمتر در ماشین دو ریخته گری اشاره کرد.

مدیر ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان و متخصصان ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم، این شرکت بر اساس نیاز و درخواست صنایع زیردست اعم از لوله سازی، نفت و گاز و کشتی سازی به دستاورد مهم تولید عریض ترین تختال به عرض ۲۰۰۰ میلیمتر در ماه گذشته هم دست یافت.  

وی افزود: دستاورد تولید محصولاتی نظیر عریض ترین و ضخیم ترین تختال علاوه بر پاسخ به نیاز صنایع و مانع زدایی، مانع از خروج ارز شد و حتی با صادرات به مقصد کشورهای اروپایی به ارزآوری منتج شده است که همین موضوع بر کیفیت و استانداردهای بالای تختال های تولیدی در شرکت فولاد مبارکه صحه می گذارد.

خوشدل پور با ابراز امیدواری از توسعه ابرپروژه نورد گرم دو در تولید فولاد با ارزش افزوده بالا گفت: با بهره برداری از ابرپروژه نورد گرم دو علاوه بر تولید فولاد با ارزش افزوده بالا به نیاز صنایع داخلی پاسخ داده و مانع از صادرات محصولات خام تولیدی درشرکت فولاد مبارکه می شویم.

وی افزود: با اجرایی شدن ابرپروژه نورد گرم دو به محصولات نهایی در شرکت فولاد مبارکه دست خواهیم یافت و علاوه بر رفع نیاز داخلی منجر به افزایش اشتغال زایی پایدار می شود.

مدیر ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه در پایان با تبریک روز «جهانی کار و کارگر» به تمام کارگران ایران زمین گفت: سال گذشته، سال طلایی ثبت رکورد در شرکت فولاد مبارکه بود که با تلاش و همت تمام کارکنان و درایت و برنامه ریزی مدیریت عالی این شرکت به دست آمد و امیدواریم همین روند در سال جاری ادامه داشته باشد و مردم کشور از ثمرات شرکت فولاد مبارکه بهره مند و منتفع شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =