اسدالله کشاورز

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت از شناسایی بیش از یک هزار و ۲۰۰ محدوده معدنی امید بخش خبر داد و گفت: ۷۵۳ فقره از این محدوده ها به دارندگان خود پهنه واگذار می شود.

به گزارش ایراسین به نقل از شاتا، اسدالله کشاورز در نشست بررسی بسته پیشنهادی وزارت صمت برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس و فعالان بخش خصوصی برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: همچنین نزدیک به ۵۰۰ پهنه معدنی از طریق مزایده در اختیار واجدین شرایط و افراد دارای اهلیت و صلاحیت برای فعال‌سازی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه ۳۱۰ پهنه در کل کشور به مساحت بیش از یک میلیون کیلومتر مربع برای فعالسازی و آزادسازی وجود دارد، تصریح کرد: از این ۳۱۰ پهنه معدنی حدود ۱۲۰ پهنه معدنی آزادسازی شده و مطالعات آن به اتمام رسیده است و مطالعات ۱۹۰ پهنه دیگر نیز در دست اقدام است.

ثبت بیش از ۸۴۱۶ محدوده معدنی در سامانه کاداستر

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در ادامه افزود: همچنین تعداد محدوده های ثبت شده توسط سامانه کاداستر بیش از ۸ هزار و ۴۱۶ مورد است که ۸۵۲ مورد استعلام آن انجام گرفته است.

صدور ۱۰۸۹ پروانه اکتشاف در سال گذشته

کشاورز در ادامه با اشاره به برخی آمار مجوزها اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ (یک ساله گذشته) حدود یک هزار و ۸۹ پروانه اکتشاف صادر شده است که این پروانه‌ها مساحتی حدود ۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه تعداد گواهی های کشف صادره در ۱۲ ماه گذشته را ۵۵۸ فقره اعلام کرد.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت همچنین از صدور بیش از ۱۳ هزار و ۶۴۳ پروانه معدنی در سال قبل خبر داد.

جلسه هم اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صمت در زمینه پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از تولید با حضور معاونان وزارتخانه، نمایندگان تشکلها و انجمنهای تخصصی بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه در خصوص محورهای مختلف این بسته پیشنهادی، بحث و تبادل نظر گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =