مراسم تزریق نخستین واکسن مشترک ایران و کوبا

در بیست وسومین آیین پویش ره سلامت، آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا، وزیر بهداشت و درمان با اهداء لوحی از تلاش‌های شرکت فولاد مبارکه در تامین رایگان اکسیژن و مجهز کردن مراکز درمانی هنگام شیوع کرونا تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین؛ صبح دوشنبه، ششم اردیبهشت ماه، بیست وسومین آیین پویش ره سلامت، آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا با حضور وزیر بهداشت و درمان، استاندار اصفهان، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه و مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

فولاد مبارکه دغدغه تامین اکسیژن بیمارستان‌ها را بر طرف کرد

طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان، در این مراسم و ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: از شرکت فولاد مبارکه به پاس همراهی یکساله با دانشگاه علوم پزشکی تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: آنچه بارها و بارها گفته شده این است که فارغ از کمک‌های ریالی شرکت فولاد مبارکه در مقابله با کرونا، با تامین رایگان اکسیژن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توسط این شرکت به آسودگی خاطر در تامین این ماده حیاتی برای بیماران مبتلا به کرونا رسیدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: اهمیت و ضرورت اقدام شرکت فولاد مبارکه آنجا نمایان می شود که مراکز درمانی با محدودیت تامین اکسیژن و تجهیزات تانک اکسیژن و عدم دسترسی به اکسیژن سازها مواجه بودند که با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان برطرف شد.

چنگیز با بیان اینکه اقدام شرکت فولاد مبارکه در تامین رایگان اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی به  دغدغه تامین اکسیژن برای بیماران کرونایی خاتمه داد، گفت: تامین اکسیژن رایگان توسط شرکت فولاد مبارکه به نیاز مراکز درمانی استان اصفهان، استان‌های هم جوار و حتی برخی بیمارستان های شهر تهران پاسخ داد.

وی خاطرنشان کرد: داروی اصلی بیماران مبتلا به کرونا اکسیژن است؛ به بیان دیگر دارویی مهمتر از اکسیژن برای این بیماران وجود ندارد. امیدواریم سایر صنایع که به نوعی با اکسیژن به عنوان یک محصول فرعی سر و کار دارند هم به کمک بیمارستان و مراکز درمان بیایند. اگر این اتفاق رخ دهد دیگر لازم نیست بیمارستان های کشور با دغدغه تامین اکسیژن مواجه باشند.

همراهی پیوسته فولاد مبارکه با مردم؛ از مقابله با کرونا تا کمک به تحصیل دانشجویان

سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان، نیز در این حاشیه این جلسه در خصوص اقدامات این شرکت در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور، فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت مسئولیت‌پذیر تلاش کرد در کنار مردم قرار بگیرد و در شرایط خاص و ویژه کشور کمک‌های بسیاری را ارائه داد.

وی ادامه داد: اختصاص بودجه قابل توجه برای خریداری تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی و ارائه اکسیژن رایگان به بیمارستان‌های کشور از جمله اقدامات مهم فولاد مبارکه و شرکت‌های تابعه نظیر فولاد هرمزگان، فولاد سنگان، فولاد امیرکبیر کاشان و ... در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت محسوب می‌شود.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان با توجه به قرارگرفتن کشور در موج چهارم کرونا عنوان کرد: در حال حاضر و با شروع موج چهارم کرونا همچنان مهم‌ترین نیاز یک بیمار کرونایی اکسیژن است. بر اساس سخن پزشکان زمانی که فردی به بیماری کرونا مبتلا می‌شود، 7 برابر گذشته به اکسیژن نیاز دارد بنابراین فولاد مبارکه تلاش کرده است مهمترین فاکتور مورد نیاز بیمارستان ها را در اختیار آنها قرار دهد تا بیمارستان‌ها دغدغه‌ای در خصوص تامین اکسیژن نداشته باشند.

نقوی خاطرنشان کرد: اقدامات حوزه بیماری کرونا تنها یکی از اقدامات مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه به شمار می‌رود. این شرکت در مسائل دیگری مانند آب، محیط زیست، تحصیل دانشجویان در دوران کرونا و ... نیز اقداماتی انجام داده اما این روزها اقدامات کرونایی با توجه به حساسیت شرایط و خطر پیش روی مردم، به صورت خاص از سوی شرکت فولاد مبارکه دنبال می شود.

نقش مهم شرکت فولاد مبارکه در مقابله با شیوع کرونا

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اقدامات شرکت‌ها به ویژه فولاد مبارکه در مقابله با کرونا اظهار کرد: در مسیر بسیج ملی مقابله با کرونا شاهد مشارکت بخش‌های مختلف اعم از انجمن‌ها و موسسات غیر دولتی، خیریه‌ها، نهادهای مردمی، سازمان‌ها و بخش خصوصی شامل سازمان‌های تجاری و صنعتی بودیم.

وی افزود: در این راستا شرکت‌هایی که سابقه بیشتری در حوزه مسئولیت های اجتماعی داشند، کمک های شایانی کردند که امیدواریم ارتقا پیدا کند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: بخشی از این یاری رسانی در قالب پویش ره سلامت به فعالیت های اطلاع رسانی و مشارکت نشان های تجاری آغاز شد. شرکت فولاد مبارکه و تعدادی از شرکت های بزرگ در استان های مختلف، نقش قابل توجهی در تامین اکسیژن مورد نیاز و  پشتیبانی در حوزه های دیگر ایفا کردند که قابل تحسین بوده و امیدواریم که در ماه های آتی ادامه داشته باشد.

جهانپور ادامه داد: شرکت‌های بسیاری از جمله فولاد مبارکه در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، نه تنها در محدوده جغرافیایی خودشان بلکه به استان های دیگر نیز کمک‌های شایانی کردند. حوزه مسئولیت های اجتماعی برای برندها و شرکت های مختلف، حوزه ای است که علاوه بر تعهدات انسانی و اخلاقی در حوزه توسعه سازمان ها و مسیری که در آینده پیش رو دارند تسهیلگر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در بیست وسومین آیین پویش ره سلامت، آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا، وزیر بهداشت و درمان از حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، به دلیل اقدامات موثر این شرکت در مدیریت بحران کرونا اعم از تامین اکسیژن رایگان بیماران مبتلا به کرونا و تجهیز مراکز درمانی تقدیر و تشکر کرد. 

متن لوح مذکور بدین شرح است:

"جناب آقای مهندس عظیمیان
مدیرعامل محترم مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

باسلام؛
نظر به نامه شماره ۱۲/۲/۱۴۵۹۴پ مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان، بدینوسیله از همکاری حمایت و مساعدت‌های مالی و تجهیزاتی جنابعالی جهت کنترل بیماری کووید-۱۹ تشکر و قدردانی می‌نمایم.
امید است در ادامه راه نیست بتوانیم از مساعدت ها و همدلی های ارزشمند جنابعالی و دیگر مسئولین محترم کشورمان بهره مند گردیم و هر چه زودتر شاهد سلامتی و شادابی مردم عزیز کشورمان باشیم.

دکتر سعید نمکی"

شایان ذکر است این لوح به نمایندگی از مدیرعامل توسط سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه، دریافت شد.

گفتنی است، شرکت فولاد مبارکه تاکنون بیش از 12 هزار تن اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌های کشور را به صورت رایگان تامین کرده و از سوی دیگر به تجهیز بیمارستانهای استان اصفهان هم یاری رسانیده است. بدیهی است این شرکت تا مهار بیماری کرونا با ایفای مسئولیت اجتماعی به این مهم ادامه می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =