میلگرد

کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان به بهانه حمایت از تولید داخلی، عوارض واردات میلگرد از ایران را افزایش داد.

 به گزارش ایراسین به نقل از  رسانه های کشور آذربایجان، این کمیته با اشاره به سخنان اخیر «صفر مهدی اف» رییس کمیته دولتی گمرک در دیدار با مسئولان برخی رسانه ها درباره افزایش عوارض گمرکی میلگرد، اعلام کرده هدف از این اقدامات حمایت از تولید داخلی است .

به گفته ی مهدی اف، افزایش نرخ ارز و کاهش قیمت محصولات در کشور همسایه، تاثیر منفی بر بازار داخلی جمهوری آذربایجان داشت، بر این اساس، مرکز مدیریت ریسک کمیته دولتی گمرک این فرایند را پیگیری و تصمیمات لازم را اتخاذ کرد .

مهدی اف افزود :در حال حاضر قیمت میلگرد در ایران ۲۰۰ دلار است و ما ارزش این محموله را تا ۵۰۰ دلار رساندیم یعنی ۳۰۰ دلار افزایش دادیم .

وی تصریح کرد : دربازار داخلی بزگترین تولید کننده میلگرد، شرکت فولاد باکو است و پس از مذاکرات با این شرکت تصمیم گرفتیم تا سطح عوارض گمرکی را افزایش بدهیم تا بتوانیم از تولید کننده داخلی حمایت کنیم .

کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان با تکذیب گزارش برخی رسانه ها که این نهاد دولتی را به حمایت از منافع شرکت فولاد سازی باکو و ایجاد شرایط برتر برای این شرکت در مقایسه با شرکت های دیگر متهم کردند، افزود: هدف از اقدامات انجام گرفته، تقویت بازار داخلی بوده است .

این در حالی است که روزنامه ' ینی مساوات ' چاپ باکو در گزارشی با اشاره به ارزانتر بودن قیمت میلگرد های تولید ایران در مقایسه با تولیدات داخلی در بازار جمهوری آذربایجان به نقل از «نجات محمداف» یکی از فروشندگان عمده میلگرد نوشت: میلگردهای ایرانی از نظر کیفیت بلاتر از تولیدات شرکت فولاد باکو بوده و قیمت آن هم ارزانتر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =