الیاسی

مهدی الیاسی در حاشیه نخستین جشنواره ملی فولاد ایران در خصوص انعقاد تفاهم نامه ای فی مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: با انعقاد این تفاهم نامه تعداد بسیاری از صاحبان ایده که برای تقاضاهای صنعتی فولاد مبارکه ثبت نام کرده اند و نیازهای این شرکت به اطلاع آنها رسانده شده و ما سعی می کنیم ایده های خوب را انتخاب و از آنها حمایت کنیم و آنها وارد چرخه فناوری فولاد شوند.

مهدی الیاسی در گفتگو با خبرنگار ایراسین در خصوص انعقاد تفاهم نامه ای فی مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: با انعقاد این تفاهم نامه تعداد بسیاری از صاحبان ایده که برای تقاضاهای صنعتی فولاد مبارکه ثبت نام کرده اند و نیازهای این شرکت به اطلاع آنها رسانده شده و ما سعی می کنیم ایده های خوب را انتخاب و از آنها حمایت کنیم و آنها وارد چرخه فناوری فولاد شوند.
وی تصریح کرد: هدف این تفاهم نامه کمک حاکمیت و دولت به شرکت فولاد مبارکه برای ایجاد اکوسیستم نوآوری به منظور افرایش توان آن برای ساخت خطوط فولادی جدید در کشور است.
معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت فناوری ریاست جمهوری در ارتباط با تحریم ها بیان کرد:  تجربه ما در صنایع دیگری همچون لاستیک نیز تجربه خوبی بوده است، یعنی صنایع  با توجه به چالش هایی که در فضای تامین بین المللی با آن روبرو هستند، ‌با مشکلاتی همچون تحریم مواجه می شوند که البته هم اکنون تحریم ها موضوعیت دارد و زمانی دیگر با دامپینگ یا تعرفه های قیمتی روبرو هستند که با انعقاد این تفاهم نامه شبکه بزرگی از ارندی را می توانیم حول شرکت های دانش بنیان شکل دهیم و از بسیاری از مشکلات عبور کنیم.
وی افزود: بند سوم تفاهم نامه ما با فولاد مبارکه ایجاد نهاد VC اختصاصی صنعت فولاد است که شرکت های فولادی بتوانند بخشی از هزینه های ارندی خود را از طریق سرمایه گذاری در شرکت های نو پا و دانش بنیان انجام بدهند که این موضوع سرعت توسعه محصول و زمان پیشرفت رفع گلوگاه های فنی را بسیار کاهش می دهد.
الیاسی در پاسخ به این سوال که زمان در نظر گرفته شده برای آغاز به کار این تفاهم نامه چه زمانی پیش بینی شده است؟، ‌گفت: ما در واقع کار را آغاز کرده ایم و در حال حاضر در نخستین بند این تفاهم نامه که ایجاد پیوند بین شبکه و شرکت های فولاد سازی است، نمایشگاه جانبی با عنوان فن بازار در حاشیه نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد برگزار شده، اما با توجه به محدودیت فضای نمایشگاهی ۳۵ شرکت نوآور به ارائه و معرفی خدمات خود می پردازند.
وی تاکید کرد: در قالب کمپین های مختلف این حرکت را ادامه می دهیم و بخش سرمایه گذاری به زودی آغاز می شود و کارخانه نوآوری طی شش ماه آینده به بهره برداری برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =