فولادمبارکه

مدیر تحقیق و توسعه پاترون گفت: تولید محصولات اقتصادی و قابل رقابت هزینه های شرکت های فولادی را کاهش می دهد.

به گزارش ایراسین، برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد فرصتی شده است تا فعالان این حوزه از ایده پردازان، فن پردازان، استارتاپ‌ها و شرکت های دانش بنیان در این جشنواره حضور چشمگیر داشته باشند، به همین منظور خبرنگار ایراسین به سراغ یکی از این شرکت های فعال رفته است و با حسن بداغی مدیر تحقیق و توسعه پاترون گفتگویی داشته است که ماحصل آن در ادامه می‌آید؛

لطفا  ضمن معرفی شرکت، زمینه فعالیت خود را تشریح کنید.
شرکت ما حدود ۵ سال است در زمینه تولید و تامین مواد مصرفی فولاد سازی در حال خدمت است در واقع می شود گفت که از ابتدای کار ما فعالیتمان را بر مبنای کار بازرگانی شروع کردیم ولی از سال اول فعالیتمان یعنی از سال ۹۳ اولین محصول تولیدی مان را به بازار عرضه کردیم به عنوان پودر ریخته گری. الان که پنج سال از عمر شرکت ما می گذرد تقریبا که نه قطعا می شود گفت که صد در صد از محصولات ما تولید خودمان است و دیگر هیچ شرکت بازرگانی نداریم، رویکرد ما همیشه این بوده است که بتوانیم محصول متمایزی را عرضه کنیم محصول متمایز یعنی هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ اقتصادی بودن.

تولید محصولات اقتصادی و قابل رقابت هزینه های شرکت های فولادی را کاهش می دهد.

در حال حاضر ما روی حوزه های متفاوتی کار می کنیم روی پودر ریخته گری، جرم های نانوباند و ... محصولاتی از این قبیل که محدودیت هایی را برای تولیدکنندگان فولاد و شرکت های فعال در این عرصه ایجاد کرده است.

 شرکت ما محصولات متمایز دیگری هم ما تولید کرده  است که از جمله آن می توان به تولید پوشش الکترودهای گرافیکی اشاره کرد این محصول در بخش فولاد در بخش کوره های الکتریکی خیلی پراهمیت است در واقع قلب فولادسازی است و با توجه به تحریم ها قیمت های نمونه خارجی  خیلی افزایش یافت. ما پوششی را اختراع کردیم که منجر به کاهش اکسیداسیون الکتروها می شود و ضریب مصرف را بسته به شرایط کارخانه را بین ۵ تا ۳۰ درصد کاهش می دهد.

آیا طرح جدیدی به این نمایشگاه آورده اید که نیاز به تامین سرمایه داشته باشد؟
آن چیزهایی که ما داریم رویش کار می کنیم در حال حاضر بحث دانش فنی دارد یعنی بحث تجهیزاتی هم مطرح است مثلا برای تولید یک سری محصولات خاص. بیشتر ترجیح می دهیم تا جایی که بتوانیم همه کار را خودمان بکنیم بعضی جاها طبیعتا نیاز پیدا می شود ولی فعلا در حال بررسی هستیم شاید در آینده برای محصولات جدید این احتیاج به وجود بیاید.

آیا این رویداد را رویداد موثری ارزیابی می کنید؟
خب این تجربه اول است. خروجی هایش را باید بعداز پایان رویداد ارزیابی کنیم، اما من معتقدم این اولین قدم اجرایی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و عبور از شعارهایی در این رابطه بوده است.

 امیدواریم در نشست های مشترکی که امروز و روزهای اینده برگزار می شود دستاوردهای بیشتری از این رویداد داشته باشیم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =