• ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
  • کد خبر: 13179
  • readingTime: ۲ دقیقه
موزه

موزه موقت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در ورزشگاه بزرگ نقش جهان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایراسین، موزه موقت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با حضور مسئولین در ورزشگاه بزرگ نقش جهان راه اندازی شد. برای راه اندازی این موزه حدود سه هزار کاپ قهرمانی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در رشته‌های مختلف دسته بندی و شماره‌گذاری و در مرحله بعد سامانه جامع موزه در قالب یک نرم‌افزار همراه با مشخصات و تاریخچه تمامی این اقلام طراحی و راه اندازی شده است.

بخش دیگری از موزه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به تورنمنت‌ها، اتفاقات مهم و مشاهیر باشگاه اختصاص داده شده است. یکی از تورنمنت‌های مهم باشگاه سپاهان جام باشگاه‌های فوتبال جهان است که ویترین ویژه‌ای در این موزه به آن اختصاص یافته و در ویترین ویژه جام باشگاه‌های جهان یادبودها و اقلام ویژه باشگاه سپاهان در این مسابقات قرار داده شده است.

ویترین‌های اختصاصی مشاهیر این موزه شامل ویترین محمد برزمهری دروازه‌بان سال‌های دور سپاهان و محمود کریمی است و به زودی ویترین اسطوره‌ها و بازیکنان محبوب هواداران مانند محرم نویدکیا و سیدمهدی سید صالحی نیز راه‌اندازی خواهد شد. تا چند ماه آینده این موزه به محل رختکن‌های سابق ورزشگاه در ضلع شمالی به عنوان محل دائمی موزه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان انتقال می‌یابد و افتخارات، تالار مشاهیر و یادبودها در این محل نصب و در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

گفتنی است باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در اواخر مهر ماه سال ۱۳۳۲ توسط محمود حریری بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و شاهین تهران تأسیس شد. ابتدا نام باشگاه «شاهین» انتخاب شد چون شعبه‌ای از باشگاه فوتبال شاهین تهران بود و با الگوبرداری از این باشگاه بنیان‌گذاری شده بود. مالک این باشگاه، شرکت فولاد مبارکه اصفهان است. تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با کسب پنج مقام قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم لیگ برتر ایران، دومین تیم پرافتخار در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به حساب می‌آید و تنها تیمی از ایران است که به جام باشگاه‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۰۷ میلادی راه یافت.

فولاد مبارکه سپاهان پرافتخارترین تیم دهه ۱۳۸۰ فوتبال ایران و اولین باشگاهی در تاریخ لیگ فوتبال ایران است که توانست در فصل ۹۱–۱۳۹۰ برای سومین دورهٔ متوالی قهرمان لیگ برتر ایران شود. تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان همچنین با چهار قهرمانی در جام حذفی، یکی از تیم‌های پرافتخار این جام به حساب می‌آید. سپاهان در ایران به عنوان باشگاهی با ثبات، ساختار و سازماندهی مناسب، منظم و اصولی شناخته شده‌است و با قهرمانی در فصل ۸۲–۱۳۸۱ به عنوان اولین قهرمان غیر تهرانی در تاریخ لیگ فوتبال ایران، به سلطهٔ تیم‌های تهرانی پایان داد. باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به واقع یک باشگاه بزرگ است چراکه بیش از 80 تیم در رشته های مختلف ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =