سرقینی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۰ درصد صادرات وزنی و ۲۳ درصد صادرات مالی در حوزه فولاد رشد داشته است.

به گزارش ایراسین، جعفر سرقینی هم اکنون در نخستین جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران با اشاره به اینکه تولید فولاد در دنیا ۸ درصد و در ایران ۷۲ درصد رشد داشته است، بیان کرد: و این مهم فرآیندی را نشان مب دهد که با چشم انداز صنعت فولاد فاصله نداریم.
وی با بیان اینکه اکثر کارخانجات ما نوپا بوده و بسیار جای رشد دارند، ادامه داد: امیدواریم تا ۱۴۰۰ از میزان تولید ۴۲ میلیون تن رد خواهیم شد.
این مسئول با تاکید بر اینکه دوران متشنجی در بازار فولاد و سایر فلزات را داشتیم، گفت: این در حالی است که معمولا فولاد را در تک تک رندگ هایمان اثرگذار است.

وی با بیان اینکه با آغاز تحریم‌ها تحولاتی در صنعت فولاد آغاز شد، ادامه داد: صنعت فولاد دچار تحولاتی شده با تدابیر اندیشیده شده تنشها کم و امروز مشکل رفع خواهد شد.

سرقینی با اشاره به اینکه امروزه صنعت فولاد دیگر بومی شده است و البته نمی‌شود که همه چیز داخلی باشد اما قیمت‌ها بین‌المللی باشد، اضافه کرد: محدودیت صادرات فولاد برداشته شده و همه شرکت های فولادی می توانند بدون هیچ محدودیتی محصولات خود را صادر کنند.

وی گفت: هم اکنون با کاهش قیمت‌های جهانی روبرو هستیم و باید برای این مهم و حل این مشکلات چاره اندیشی کنیم و با توجه به تحریم ها و شرایط دشواری که برای این صنعت در برهه ایجاد شده ما در حوزه صنعت فولاد از دنیا عقب نیستیم و صادرات ما کاهش نداشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال ۱۰ درصد صادرات وزنی و ۲۳ درصد صادرات مالی در حوزه فولاد رشد داشته است، افزود: انتظار داریم فعالان صنعت فولاد زحمات بیشتری را برای عبور از شرایط فعلی و بهبود شرایط بکشند.

وی با تاکید بر این نکته مهم که هر تن فولاد ۱۰۰ دلار ارزبری دارد، اضافه کرد: و باید از ارزبری را به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که در ۱۴۰۴ با کمبود مواد اولیه معدنی مواجه بشیم و به همین منظور بحث اکتشافات معدنی را به جد پیگیری می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =