دکتر کلیدری معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تمام بیمارستانهای استان اصفهان برای خدمت رسانی به مبتلایان به کرونا قرار گرفته است و تا دو هفته آتی هرگونه خدمات غیراورژانسی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بهروز کلیدری صبح چهارشنبه با اشاره به اینکه استان اصفهان وارد موج چهارم کرونا شده است، اظهار داشت: شرایط بحرانی کرونا در حوزه درمان استان اصفهان حاکم است و تقریبا وضعیت تمام نقاط استان اصفهان قرمز است.

وی با اشاره به افزایش موارد جدید و تعداد بستری های کرونا در اصفهان تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۸۶ هزار بیمار در استان اصفهان بستری شده اند و متاسفانه بالغ بر ۹ هزار و ۴۰۰ نفر در پانزده ماه اخیر به علت کرونا جان باختند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تست کرونا چهار هزار و ۵۰۰ نفر از جان باختگان مثبت بود و اگرچه تست PCR مابقی مثبت نبوده اما علائم بالینی دال بر مرگ با کرونا بوده است.

سیر غیرعادی ابتلا به کرونا در دو هفته اخیر

وی افزود: در طی دو هفته گذشته سیر ابتلا به کرونا غیرعادی بوده است و در طی دو هفته اخیر پنج هزار و ۲۰۰ نفر در مراکز درمانی بستری شده اند که تقریبا دو برابر بستری ها دراسفندماه بوده است.

کلیدری تصریح کرد: آمار بستری ها در طی پنج روز گذشته به بیش از ۴۰۰ نفر در شبانه روز افزایش یافته است و نسبت به اسفندماه با افزایش چهاربرابری همراه شده است.

وی اضافه کرد: در کنار این تعداد موارد بستری کرونا با افزایش چشمگیر مبتلایان سرپایی کرونا روبرو هستیم و به افزایش آمار روزانه دو هزار ۵۰۰ نفر در سطح مراکز استان تشخیص داده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در بیمارستانهای شهرستانهای استان اصفهان گفت: اگرچه در مهر و آبان با موج سهمگین کرونا مواجه شدیم اما طی چند روز گذشته تعداد بستری ها در برخی از شهرستانها یک و نیم برابر پیک موج پاییز بوده است.

درگیری کامل بیمارستانهای شهرستانهای اصفهان با کرونا

وی افزود: بیش از ۱۰۰بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهرستان داران بستری شده اند و صبح امروز بیش از ۱۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید منتظری نجف آباد بستری شده اند.

کلیدری گفت: تعداد موارد بستری کرونا در شهرستانهای مبارکه، فلاورجان و لنجان هم روند افزایشی دارد و صبح امروز در شهرستان فلاورجان بیش از ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا بستری شده است.

وی اضافه کرد: بیمارستان گلدیس شاهین شهر هم وضعیت وخیمی را تجربه می کند و ظرفیت ها پرشده است و نشان می دهد که به ظرفیت تکمیل مراکز درمانی استان اصفهان نزدیک شده ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ابراز نگرانی از خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا گفت: مرگ و میرهای کرونا هم در دو هفته گذشته روند تزایدی به خود گرفته است، اگرچه هنوز برای اعلام تلفات کرونا در این موج زود است و در سه هفته آتی مشخص می شود.

وی افزود: در دو هفته گذشته ۳۳۶ نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و به روزانه مرگ ۱۵ الی ۲۵ نفر رسیده ایم که نگران کننده است.

ایجاد کلینیک های تنفسی در ۷ بیمارستان اصفهان 

کلیدری به تمهیدات اندیشیده شده در حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی هم اشاره ای کرد وگفت: از ایام نوروز تاکنون مراکز سرپایی در سطح استان اصفهان به نوعی هماهنگ تر و آموزش دیده تر برای ارائه خدمات شکل گرفتند.

وی به شکل گیری کلینیک های شبانه روزی کرونا در شهرستانهای استان اصفهان اشاره ای کرد و گفت: بیش از ۵۰ کلینیک شبانه روزی در مرکز استان اصفهان شکل گرفت و ۲۸ کلینیک سازمان تامین اجتماعی هم در سطح استان اصفهان در شیفت های صبح و عصر مشغول ارائه خدمت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مراکز خدمات در منزل هم اشاره ای کرد و گفت: بالغ بر ۵۰ مرکزدر سطح استان اصفهان همراه شده اند که بخشی از خدمات کرونا را بتوانند در منزل مدیریت کنند.

وی افزود: علیرغم تمام تمهیدات اندیشیده شده از دوازده روز گذشته بیمارستان الزهرا درگیر بیماران کرونا شده است و روزهای سختی در این بیمارستان می گذردو امروز بالغ بر ۵۵۰ تا ۵۶۰ بیمار در بیمارستان الزهرا بستری شده اند.

کلیدری به ابلاغ دستورالعمل ۱۵ استانی اشاره ای کرد و گفت: با هماهنگی نهادهای مختلف و مصوبه شورای تامین استان اصفهان تمام ظرفیت های درمانی استان اصفهان تا حد امکان به مبتلایان به کرونا تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: تمام بیمارستانهای خیریه، خصوصی، غیردولتی و دولتی و دانشگاهی در یک نقشه مدون اجبار شدند متناسب با ظرفیت تعیین شده در مسیر خدمت رسانی به بیماران کرونا قرار بگیرند و بیمارستانها تنها به خدمات اورژانسی تخصیص یافت و ظرفیت های درمانی در خدمت بیماران مبتلا به کرونا قرار بگیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از پنج شنبه گذشته ساختاری در استان اصفهان شکل گرفت و به تمام بیمارستانهای استان اصفهان ابلاغ شد که کلینک حاد تنفسی فعال شود

وی افزود: در شهر اصفهان ۷ بیمارستان الزهرا، غرضی، خورشید، عیسی بن مریم و میلاد، عسگریه و شریعتی به طور اجباری باید به کلینیک حاد تنفسی مجهز باشند که تخت های بیمارستانی کمتر اشغال باشد.

تعطیلی خدمات غیراورژانسی بیمارستانی تا دوهفته آتی 

کلیدری افزود: به بیمارستانهای استان اصفهان هم ابلاغ شده است که بیمارانی که می توانند ادامه درمان خود را در منزل طی کنند در چارچوب بستری موقت ادامه درمان انجام پذیرد.

وی ادامه داد: افزایش ترخیص از بیمارستانها به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده است تا تعادلی بین ورودی و خروجی از بیمارستانها برقرار شود و بیماران بدحال بتوانند از خدمات بیمارستانی بهره مند شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا پایان هفته آینده،  خدمات غیراورژانسی و زیبایی در استان اصفهان ممنوع است و خدمات دندانپزشکی هم در شرایط اضطرار و اورژانس انجام می شود و براساس پایش و رصد در آینده نزدیک نسبت به تداوم این وضعیت تصمیم خواهیم گرفت.

وی افزود: امیدواریم با اعمال محدودیتها و رعایت شهروندان بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم و با نظارت ترددها به ویژه تردد بین استانی بتوان از موج چهارم عبور کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =