• ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
  • کد خبر: 12874
  • readingTime: ۵ دقیقه
ولی الله نصر

ولی الله نصر اصفهانی به عنوان رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان اصفهان انتخاب شد.

به گزارش ایرسین، مجمع انتخاباتی هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان اصفهان با حضور سیدمحمد طباطبایی مدیر کل ورزش و جوانان و معاونین وی در سالن اجتماعات هتل کوثر اصفهان برگزار شد، برای تصدی پست ریاست این هیات، یک کاندیدا به نام ولی الله نصر اصفهانی ثبت نام کرده بود که پس از رای گیری، وی با کسب ۱۶ رای از ۱۷ رای ماخوذه برای چهارسال به عنوان رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان اصفهان انتخاب شد.

سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مجمع ضمن تبریک به ولی الله نصراصفهانی اظهار داشت: بنده خود را خادم قشر ورزشکار جانباز، معلول، نابینا و کم‌بینا می دانم و همه کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند نه به عنوان مسئول، بلکه به عنوان یار و یاور همیشه باید نقش محوری خود را برای این عزیزان ایفاء کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه شرایطی برای قشر نابینا و کم‌بینا در سطح جامعه رقم خورده که آنها برای استفاده از مکان های تفریحی و ورزشی با مشکلاتی روبرو هستند و ما باید با هم افزایی و همراهی دیگر ارگان ها بستر را برای فعالیت ورزشی و تفریحی این عزیزان فراهم نمائیم.

اشتراک ما در رسالت و بیانیه مأموریتی ما با اداره کل بهزیستی

سید محمد طباطبایی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تمامی فضاهای ورزشی را در اختیار ورزشکاران نابینا و کم بینا قرار خواهد داد، افزود:  رسالت و بیانیه مأموریتی ما با اداره کل بهزیستی استان اصفهان پیرامون خدمت به قشر کم بینا و نابینا در یک راستا است، امیدوارم با حضور ولی الله نصراصفهانی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در راس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان، مشکلات این عزیزان در استان اصفهان کاهش پیدا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان به برنامه راهبردی ورزش استان اصفهان اشاره کرد و گفت: ما دو بخش سلامت محور و رقابتی را در برنامه راهبردی ورزش استان اصفهان پیش‌بینی کرده ایم که حوزه سلامت اولویت اصلی در بخش نابینایان و کم بینایان است که در نگاه راهبردی ما، بحث حضور حداکثری این قشر در ورزش مدنظر است که بتوانیم آنها را از منزل به سمت ورزش سوق دهیم.

وی ادامه داد: در بحث رقابتی نیز باید بستری را برای قشر کم بینا و نابینا برای حضور در مسابقات ملی و بین المللی فراهم کنیم، چراکه استان اصفهان قهرمانان خوبی را در بخش جانبازان، معلولین، نابینایان، کم بینایان و... دارد که افتخارات زیادی را برای استان و کشور به ارمغان آورده اند.

ما یار و یاور در کنار هیات های ورزشی هستیم

سیدمحمد طباطبایی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان همیشه در کنار هیات های ورزشی استان اصفهان است، افزود: ما به عنوان یار و یاور در کنار هیات های ورزشی هستیم و آن چیزی که در ید و قدرت اداره کل ورزش و جوانان است را در طبق اخلاص خواهیم گذاشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: ولی الله نصراصفهانی شخصیتی است که رسالت و بیانیه ماموریت اصلی وی کمک به قشر کم بینا و نابینا است، مطمئناً این اشتراک در بیانیه مأموریت، (در هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان و حوزه کاری وی) می‌تواند کمک شایان توجهی در راستای رشد و تعالی ورزش نابینایان و کم بینایان در سطح استان اصفهان داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان یک هیات خاص و ویژه است، افزود: جامعه هدف در این هیات از یکسری محرومیت و معلولیت های جسمی رنج می برند و یکی از رسالت های اصلی که باید در این حوزه انجام دهیم بحث فرهنگ‌سازی حضور این قشر در زمینه‌های مختلف ورزشی است، استان اصفهان یکی از استان های پرجمعیت است و جامعه هدفی که در حوزه نابینایان و کم‌بینایان هستند نیاز به یک مجموعه ورزشی اختصاصی دارند که امیدواریم با بهره گیری از همه پتانسیل ها و ظرفیت ها در آینده ای نزدیک شاهد کلنگ زنی و بهره برداری از چنین مجموعه ای در اصفهان باشیم چراکه قهرمانان ورزشی این قشر شایسته داشتن یک مجموعه اختصاصی هستند.

سیدمحمد طباطبایی در پایان تاکید کرد: با توجه به تدوین برنامه راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان از نصراصفهانی می خواهم که برنامه چهارساله هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان را تدوین و چشم‌انداز آن را مشخص کند، همچنین شورای راهبردی و کارگروه‌های تخصصی مختلف را در راستای رسیدن به اهداف تشکیل دهد.

امیدوارم ورزشکاران ما بتوانند سهمیه های لازم را کسب نمایند

حسین زیبایی معاون توسعه ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این مجمع انتخاباتی گفت: ما در بحث برنامه ریزی برای ورزش استان اصفهان در اولین گام، پیرامون ورزشکارانی است که شانس کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک داشتند و دارند. اقدامات خیلی موثر و خوبی در این زمینه در حال انجام شدن است که امیدوارم ورزشکاران ما بتوانند سهمیه های لازم را کسب نمایند و برای استان و کشور افتخار آفرینی کنند.

وی ادامه داد: برنامه مهم ما مسابقات آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۲۲ گوانجوچین است، با صدور ابلاغ استانداران به عنوان رئیس ستاد استانی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی از سوی مقام عالی وزارت، جلسه استانی آن را برگزار خواهیم کرد و ورزشکاران شرکت کننده از سوی اداره کل ورزش و جوانان مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

حسین زیبایی از هیات های ورزشی استان اصفهان خواست برای ورزشکاران خود که شانس حضور در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی دارند برنامه روزشمار داشته باشند و اظهار داشت: خدمت برای ورزشکاران جانباز، معلول، کم بینا و نابینا جزء باقیات و صالحات است و باید برای ما افتخار باشد که به این عزیزان خدمت کنیم، هر چه بیشتر این اقشار را به حوزه ورزش جذب کنیم، انگیزه دیگران نیز برای فعالیت های ورزشی افزون خواهد شد.

معاون توسعه ورزش و جوانان استان اصفهان در پایان تاکید کرد: به همه هیات های ورزش و ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان اصفهان ابلاغ خواهد شد که همه امکانات را برای فعالیت های ورزشی  قشر جانباز، معلول، کم بینا و نابینا فراهم کنند.

در برنامه راهبردی برش بانوان بطور ویژه در نظر گرفته شود

نرگس قدوسی معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز گفت: ما قشری از جامعه را داریم که با تلاش، همیت و پشتکار جدی نشان داده اند که اگر دچار مشکل خاصی هستند آنقدر  با استعداد و صبور هستند که می‌توانند با آن مشکل مقابله کند و آن را سدی جلوی خود نمی‌بینند که با پشتکار و پیگیری ها برای استان و کشور افتخار آفرینی می کنند.

 وی در پایان از ولی الله نصر اصفهانی رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان اصفهان خواست که  در برنامه راهبردی هیات مذکور برش بانوان بطور ویژه در نظر گرفته شود و ادامه داد: ما باید مشکلات پیش روی فعالیت ورزشی آنها را با هم افزایی و همراهی برطرف کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =