محیط زیست

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: طبق استانداردهای جهانی، در زنجیره تولید فولاد به ازای هر تن ۴ مترمکعب آب مصرف می شود و شرکت فولاد مبارکه برای هر تن فولاد ۲.۹ مترمکعب آب مصرف می کند که منجر به کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب این شرکت در مقیاس استانداردهای جهانی شده است.

رضا شهرستانی؛ عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: طبق استانداردهای جهانی، در زنجیره تولید فولاد به ازای هر تن ۴ مترمکعب آب مصرف می شود و شرکت فولاد مبارکه برای هر تن فولاد ۲.۹ مترمکعب آب مصرف می کند که منجر به کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب این شرکت در مقیاس استانداردهای جهانی شده است.

وی افزود: ۹۳ درصد مصرف آب در کشور به بخش کشاورزی مربوط می شود و ۴ درصد به بخش شهری و ۳ درصد هم مصرف کل صنایع کشور است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه میزان مصرف صنایع از آب هم متغیر است، تصریح کرد: برخی از صنایع مانند نساجی، کاغذسازی آب بر هستند؛ اما صنعت فولاد در مقیاس صنایع دیگر از میزان کمتری آب مصرف می کند.

وی با اشاره به اینکه همواره مصرف آب صنایع بار روانی در جامعه می گذارد، گفت: شرکت فولاد مبارکه با کاهش میزان مصرف آب نسبت به استانداردهای جهانی ثابت کرده است که می توان با حداقل میزان مصرف آب موتور متحرکه صنعت کشور شد.

شهرستانی با تاکید بر اینکه اقدامات سازنده شرکت فولاد مبارکه در مصرف بهینه آب الگو سایر صنایع شود، ابراز داشت: اگرچه مصرف آب صنایع کشور ۳ درصد است اما می توان با الگوبرداری از شرکت فولاد مبارکه همزمان با افزایش تولید استانداردهای جهانی مصرف بهینه آب را ارتقا داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =