نادری

معاون امور بازرگانی سازمان صمت اصفهان گفت: تا پایان هفته در تمام مراکز عرضه مرغ استان اصفهان، گوشت مرغ با قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می شود و سامانه «رهتاب» مساله توزیع و عرضه گوشت مرغ در اصفهان را مدیریت کرد.

اسماعیل نادری در گفت وگو با خبرنگار ایراسین وضعیت بازار مرغ اصفهان را نسبت به کشور مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: مشکل بازار مرغ در کشور و استان اصفهان ناشی از عدم همخوانی عرضه و تقاضا در بازار است و تقاضای کاذب و مازاد بر نیاز وضعیت مرغ را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی افزود: عدم توازن در عرضه و تقاضا باعث شد که بازار مرغ ملتهب شود چراکه تقاضا در ایام نوروز به علت برگزاری دورهمی و مسافرت ها افزایش یافت که با عرضه مرغ در سطح کشور هماهنگ نبود و وضعیت استان اصفهان نسبت به بقیه استانها با ثبات تر بوده است.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت اصفهان با اشاره به اینکه قیمت هرکیلو گوشت مرغ در استان اصفهان نسبت به استانهای دیگر کشور وضعیت بهتری دارد، گفت: در ۸۰ درصد مراکز توزیع مرغ، هرکیلو گوشت مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می شود و تا پایان هفته تمام مراکز توزیع عرضه گوشت مرغ با قیمت مصوب خواهد بود.

وی اضافه کرد: هرگونه عرضه گوشت مرغ در مراکز مجوزدار با قیمت خارج از مصوب تنظیم بازار تخلف محسوب می شود و با گزارشات مردمی با واحد متخلف برخورد می شود.

نادری تصریح کرد: گوشت مرغ در واحدهای مرغداری فاقد مجوز و پروانه کسب در استان اصفهان عرضه نمی شود و صرفا گوشت مرغ در واحدهای دارای مجوز عرضه می شود.

وی بیان داشت: واحدهای مرغداری می توانند از طریق اتحادیه مرغداران به کشتارگاه ها معرفی شوند و مرغ را تحویل بگیرند.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت اصفهان تمام روند عرضه مرغ را توسط سامانه «رهتاب» اعلام کرد و گفت: تمام حلقه های متصل به هم از تولید تا عرضه گوشت مرغ در سامانه «رهتاب» که مختص استان اصفهان است تا پایان هفته اجرایی می شود.

وی افزود: سامانه «رهتاب» توانست شرایط توزیع گوشت مرغ را در استان اصفهان ساماندهی کند و همین باعث شد وضعیت مرغ در استان اصفهان نسبت به کشور شرایط مطلوبی باشد.

نادری نسبت به عرضه گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان هم اشاره ای کرد و گفت: با توجه به جوجه ریزی های انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی و عرضه مرغ های منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام اصفهان به هرگونه نگرانی بازار مرغ در ماه رمضان پایان می دهیم.

وی به ممنوعیت فروش مرغ های قطعه بندی شده در کشتارگاه و مغازه از روز جمعه هم اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم تأمین مرغ تا حدی جوابگوی نیاز مردم باشد و با سامانه «رهتاب» بر موانع موجود در مسیر عرضه مرغ در استان اصفهان فائق بیاییم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =