• ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
  • کد خبر: 12144
  • readingTime: ۱ دقیقه
مسی مارادونا آگوئرو

«پپ گواردیولا» با تمجید از «سرخیو آگوئرو» گفت که درست همان طور که «لیونل مسی» و ««دیگو مارادونا» به ترتیب لالیگا و سری‌آ را تصرف کردند، مرد آرژانتینی نیز لیگ برتر انگلیس را به تصرف خود درآورده است.

به گزارش ایراسین، آگوئرو که برترین گلزن غیرانگلیسی تاریخ لیگ جزیره بوده و ۱۸۷ گل به ثمر رسانده است، ورزشگاه اتحاد را در پایان فصل جاری ترک خواهد کرد؛ موضوعی که دوشنبه هفته جاری از سوی باشگاه انگلیسی نیز تایید شد.

در این بین، گواردیولا در گفت‌وگوی اختصاصی با ای‌اس‌پی‌ان برزیل، آگوئرو را با مسی و مارادونا به عنوان آرژانتینی‌هایی که رد پای خود را در لیگ‌های داخلی اروپا برجای گذاشته‌اند، مقایسه کرد و گفت: مارادونا ایتالیا را تصرف کرد، مسی همان کار را در اسپانیا انجام داد و آگوئرو انگلیس را تسخیر کرد؛ آمار و ارقام او گویای همه چیز است.

سرمربی اسپانیایی سیتی ادامه داد: وقتی آتش درون شما شعله‌ور باشد و با این آتش بازی کنید، استعداد شگفت انگیز شما فوران می‌کند؛ او می‌تواند به تنهایی برنده یک بازی باشد.

آگوئرو در مجموع ۳۸۴ بازی با پیراهن سیتی ۲۵۷ گل به ثمر رسانده و چهار بار لیگ جزیره، یک بار جام حذفی و پنج بار جام اتحادیه را تصاحب کرده است. در میان روزهای برجسته فوتبال آگوئرو در سیتی، می‌توان به گل پیروزی بخش وی در دقایق تلف شده برابر کوئینز پارک رنجرز در آخرین روز فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ اشاره کرد که در نهایت به فتح نخستین جام سیتیزن‌ها بعد از ۴۴ سال انجامید.

مصدومیت‌ها و مدتی خانه نشینی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا باعث شد تا مرد آرژانتینی در فصل جاری تنها در چهار دیدار در ترکیب اصلی به میدان رفته و تنها یک گل به ثمر برساند؛ او در مجموع رقابت‌ها در فصل جاری ۱۴ بار برای سیتی به میدان رفته و سه گل هم به ثمر رسانده است.

گواردیولا در ادامه افزود: آگوئرو انسان فوق العاده‌ای است و هنوز یک ماه و نیم دیگر در کنار هم هستیم و او این فرصت را دارد تا جام ببرد و گل بزند.

​منبع: ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =