حسین ایراندوست

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: جوجه ریزی در اسفندماه ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن در اصفهان بوده است که در فروردین ماه سال جاری هم تاکنون دومیلیون و ۲۰۰هزار تن جوجه ریزی داشتیم که جای نگرانی برای تامین مرغ در ماه رمضان نیست.

حسین ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار ایراسین به تشریح بازار مرغ در استان اصفهان پرداخت و اظهار داشت: قیمت مرغ در بازار اصفهان برای مصرف کننده به ازای هر کیلوگرم ۲۴ هزار تومان و برای مرغدار ۱۶ هزار تومان مصوب شده است.

وی از اقدامات تنظیم بازار مرغ در اصفهان هم گفت و ادامه داد: خروج مرغ از استان اصفهان به دیگر استانهای کشور با نظارت شدید و همکاری انتظامی استان اصفهان تحت کنترل است و از دهم تا پانزدهم فروردین ماه هم قطعه بندی مرغ در کشتارگاه، مراکز قطعه بندی و فروشگاه ها ممنوع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: چنانچه مرغ های ۴۵ روز به بالا به وزن دو کیلوگرم و ۳۰۰ گرم رسیدند بلافاصله به کشتارگاه ها منتقل می شوند. در کشتارگاه ها نماینده ای از سازمانهای  صمت و جهادکشاورزی حضور دارند و نماینده جهاد کشاورزی مرغ های ورودی به کشتارگاه ها را به تایید نماینده کشتارگاه می رساند و در ادامه گوشت مرغ را به نماینده صمت تحویل می دهد.

وی اضافه کرد: از این مرحله به بعد نماینده صمت گوشت مرغ را به توزیع کنندگانی که در سامانه «رهتاب» ثبت شده اند تحویل می دهد و گزارش توزیع را تحویل می گیرد؛ از روز گذشته که این اقدام در استان اصفهان انجام شده است التهاب کاذب مرغ تا حدودی فروکش کرده است.

ایراندوست به آمار ۵۱۷ تن کشتار مرغ در دوشب گذشته اشاره کرد و گفت: روز گذشته ۳۸۸ تن گوشت مرغ در استان اصفهان با روند توضیح داده شده و از طریق سامانه «رهتاب» توزیع شد.

وی افزود: جوجه ریزی در اسفندماه ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در اصفهان بوده است که در فروردین ماه سال جاری هم تاکنون دومیلیون و ۲۰۰هزار قطعه جوجه ریزی داشتیم که جای نگرانی برای تامین مرغ در ماه مبارک رمضان نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =