حجت الله غلامی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: هرگونه دورهمی و تجمع در همه شهرهای استان اصفهان در پارکها، بوستانها و تفرجگاه ها در ۱۳ فروردین ماه تعطیل است.

به گزارش ایراسین، شامگاه سه شنبه، «حجت الله غلامی» در، هفتاد و هفتمین ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: این جلسه با حضور استاندار اصفهان برگزار شد و بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان در هفته جاری، با افزایش تعداد بستری ها و تست های مثبت در استان اصفهان مواجه هستیم.

وی افزود: روند رشد بیماری کرونا ر اکثر شهرستان های استان اصفهان فزاینده است و ناشی از سفرها، دید و بازدیدها، دورهمی ها و حضور در مراکز فروش و گردشگری و تفرجگاه ها است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: شهرستانهای خوانسار، گلپایگان در وضعیت قرمز قرار دارند و شهرستانهای مبارکه، نجف آباد، تیران و کرون و اصفهان هم نارنجی هستند.

وی اضافه کرد: در تمام شهرهای قرمز و نارنجی استان اصفهان محدودیت فعالیت مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ اعمال می شود و فعالیت ادارات و دورکاری تا ۵۰ درصد خواهد بود.

غلامی برگزاری هرگونه مراسم آیینی و مذهبی و تردد خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرد و افزود: در روز سیزدهم فروردین ماه ورود خودروهای غیربومی به شهرستانهای خوانسار و گلپایگان ممنوع است.

وی بیان داشت: شهرستانهای فلاورجان، لنجان، نطنز، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، فریدن، چادگان، سمیرم، شاهین شهر، شهرضا در آستانه نارنجی شدن هستند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد: تعداد بستری های کرونا در روزهای پایانی سال گذشته ۴۰۰ نفر بود که امروز به ۸۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد تست های مثبت در پایان سال گذشته ۱۰ درصد بود که در هفته اول سال جاری به ۱۹ درصد رسید و در این هفته به ۵۰ درصد افزایش یافته است و از دو هزار و ۶۰۰نفر تست انجام شده کرونا، هزار و ۳۰۰ نفر تست مثبت است.

غلامی اعلام کرد: شهرهایی که در معرض نارنجی شدن هستند همانند شهرهای نارنجی تلقی می شوند و اماکن گردشگری، موزه ها و تفرجگاه ها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه در این شهرها و شهرهای قرمز استان اصفهان تعطیل است.  

وی گفت:  نماز جمعه در شهرهای نارنجی و قرمز استان اصفهان برگزار نمی شود و رستورانها در شهرهای قرمز تعطیل است و در شهرهای نارنجی و در معرض نارنجی شدن به صورت بیرون بر خواهد بود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: تالارها و سینماها و آرامستانها تا پایان وضعیت نارنجی و قرمز تعطیل است و مدارس کماکان به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

وی گفت: هرگونه دورهمی و تجمع در همه شهرهای استان اصفهان در پارکها، بوستانها و تفرجگاه ها در ۱۳ فروردین ماه تعطیل است و شهرداری و نیروی انتظامی مسئولیت اجرای دقیق این مهم را برعهده دارند.

غلامی افزود: هرگونه پارک خودرو در حاشیه و مجاورت پارک ها با اعمال جریمه نقدی و انتقال به پارکینگ همراه خواهد شد و خاموشی پارکها، پل ها و میادین شهر در دستورکار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: هرگونه تردد شهری در شهرستانهای گلپایگان و خوانسار در سیزدهم فروردین ماه ممنوع است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    عجب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =