انتقال آب از خلیج فارس

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن در مراسم انتقال آب خلیج فارس به استان خراسان رضوی و جنوبی گفت: در سال جهش تولید و با حمایت وزارت صمت و سازمان ایمیدرو و مشارکت بخش خصوصی، آغاز عملیات انتقال خط دوم خلیج فارس از هرمزگان به خراسان جنوبی و خراسان رضوی انجام شد.

به گزارش ایراسین، محمد حسن اسدی با بیان این مطلب در ادامه افزود: ایران سرزمینی سرشار از ذخایر معدنی فلزی و غیرفلزی است که در منطقه خشک واقع شده است؛ امروز با انجام این عملیات تاریخی و ماندگار زمینه رشد و توسعه صنایع معدنی و حرکت به سوی اقتصاد بدون نفت را رقم خواهیم زد.

وی افزود: شرکت تامین آب اصفهان به عنوان سرمایه گذار انتقال آب خلیج فارس با مشارکت و همکاری شرکت های توانمندی همچون گل گهر، فولاد مبارکه، چادرملو، ملی مس، گهر زمین فولاد خراسان و اپال پارسیان سنگان رسالت اجرای این طرح ملی را عهده دار شده است.

به گفته وی، شرکتهای فعال در این استان برای راه اندازی و توسعه واحدهای تولیدی با کمبود آب مواجه اند که می توان به مجتمع فولاد سنگان خواف، فولاد قاینات و پتروشیمی و... سایر صنایع در حال توسعه اشاره کرد. بنابراین به دنبال انجام این کار تامین آب پایدار، اشتغالزایی و ایجاد توانمندی ملی این مجموعه هارا شاهد خواهیم بود.

اسدی ادامه داد: عملیات و اجرای این طرح با ظرفیت شیرین سازی ۲۳۰میلیون مترمکعب در سال و ۱۵۵۰کیلومتر خط انتقال آب ۱۸ ایستگاه پمپاژ و سرمایه گذاری ۴۷هزار میلیارد تومان در مدت زمان ۵ سال برنامه ریزی شده و پتانسیل اشتغالزایی آن بالغ بر ۳۰هزارنفر در دوران ساخت را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =