منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در پایان هفته شاهد سه پدیده آب و هوایی از کاهش 8 تا 10 درجه ای دما، وزش تندباد و بارش برف و باران در استان اصفهان هستیم.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به ظهور سه پدیده آب و هوایی در پایان هفته اظهار داشت: سامانه بارشی از اواسط روز پنج شنبه استان اصفهان و به ویژه مناطق غرب و جنوب را در می نوردد و با بارش برف و باران و رگبار همراه است که اکثر مناطق استان را دربرمی گیرد.

وی افزود: این سامانه بارشی تا روز شنبه ادامه دارد؛ پیشگیری های لازم در راستای جلوگیری از وقوع حوادثی نظیر رواناب، اختلال در تردد و لغزندگی جاده ها پیش بینی شده است. توصیه می شود در پایان این هفته از صعود در ارتفاعات اجتناب شود و از وسایل ایمنی در تردد جاده های کوهستانی استفاده شود.

وقوع تندباد لحظه ای در آخر هفته

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه در پایان هفته با وزش تندباد لحظه ای همراه خواهد شد که شدت آن در صبح جمعه و در مناطق جنوبی، غربی، شرقی و شمال شرقی استان اصفهان است و منجر به کاهش میدان دید افقی در محورهای مواصلاتی شرق و شمال و تاحدودی مرکز استان خواهد شد چرا که کانون های گردو خاک محلی فعال می شود.

شیشه فروش بیان داشت: پیش بینی می شود تندبادهای لحظه ای به درختان کهنسال خساراتی وارد کند که برای پیشگیری از حوادث درختان هرس شده اند.

کاهش دمای 8 تا 10 درجه ای تا روز یکشنبه

وی افزود: از روز جمعه تا یکشنبه صبح باکاهش دمای بین 8 تا 10 درجه مواجه خواهیم شد که اکثر مناطق استان اصفهان را در بر می گیرد و کاهش دما به ویژه در مناطق غرب و جنوب استان ممکن است با سرمازدگی شکوفه ها همراه شود لذا همواره بر بیمه محصولات کشاورزی تاکید شده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =