حسین مدرسی فر مدیر بهداشت حرفهای، ایمنی و محیط زیست فولاد مبارکه

حسین مدرسی فر مدیر بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه به ‌عنوان یک تولیدکنندۀ استراتژیک در کشور، سلامت و ایمنی کارکنان را اولویت اول خود می‌داند و با اعتقاد به تولید ایمن، در تمامی اهداف و برنامه‌های خود، حمایت‌های لازم از سلامتی کارکنان را مدنظر قرار می‌دهد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، در پی اخذ نخستین گواهینامۀ« استقرار راهنمای مدیریت کار ایمن در دوران بیماری کووید۱۹» ۲۰۲۰: ۴۵۰۰۵: ISO در کشور توسط شرکت فولاد مبارکه، حسین مدرسی فر مدیر بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست فولاد مبارکه در بیان اهمیت این دستاورد به سؤالات خبرنگار این چنین پاسخ داد:

قدری در خصوص چگونگی اخذ این گواهینامه توضیح دهید.

یک سال از شیوع ویروس کرونا گذشت و فولاد مبارکه توانست با کار تیمی بسیار منسجم، خلاقانه و منطبق با منطق و همتراز با استانداردهای جهانی، شیوع این ویروس را مدیریت و در واپسین روزهای بهمنماه پس از سه روز ممیزی توسط شرکت SGS سوئیس، این گواهینامه را اخذ کند.

این شرکت توانست راهنمای مدیریت کار ایمن در دوران بیماری کووید ۱۹ را که در سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شده بود بهعنوان شرکت پیشرو در ایران کسب کند.

فعالیتهای انجامشده در این یکسال برگرفته از سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و با بهرهگیری از تجارب کارشناسان مجرب در این حوزه بود که توانستند ظرف مدت کوتاهی سیستمی نظاممند در جهت غربالگری، بیماریابی و حمایتهای درمانی و روانی اجتماعی را تدوین و جاریسازی کنند. بهعنوان نمونه میتوان به تدوین حدود ۲۸ عنوان پروتکل بهداشتی ظرف مدت کوتاه، انجام بازرسیهای مستمر، بیماریابی و غربالگری بیماران و موارد مشکوک و همچنین ایجاد سیستم حمایت روانی اجتماعی از مبتلایان به کرونا اشاره کرد. این سیستم از جنبههای مختلف حائز اهمیت است، زیرا هم موارد پیشگیری، هم بیماریابی و غربالگری، درمان و حمایتهای روانی اجتماعی در دوران قرنطینه تا بازگشت به کار مجدد کارکنان را پیشبینی کرده است.

نگاه راهبردی فولاد مبارکه به مقابله با بیماری کرونا چگونه بوده است؟

فولاد مبارکه بهعنوان یک تولیدکنندۀ استراتژیک در کشور، سلامت و ایمنی کارکنان را اولویت اول خود میداند و با اعتقاد به تولید ایمن، در تمامی اهداف و برنامههای خود، حمایتهای لازم از سلامتی کارکنان را مدنظر قرار میدهد. با شیوع بیماری کووید ۱۹، علاوهبر اقدامات داخلی، شرکت در قالب مسئولیتهای اجتماعی خود با تولید و اهدای تجهیزات و اکسیژن رایگان به بیمارستانهای درمانگر کرونا به حمایت از هموطنان شتافت. حمایت روانی اجتماعی از بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا نیز از فعالیتهایی بود که برای اولین بار در شرکت و توسط تیم مددکاری اجتماعی و مراکز مشاوره در راستای سلامت روانی این عزیزان و همچنین کاهش استرس ناشی از ابتلای به بیماری انجام گرفت.

این اقدامات در تداوم فرایند تولید چه تأثیری داشته است؟

تهیه و تجهیز امکانات لازم در اندک زمانی پس از شیوع کرونا دلیلی بر تعهد مدیریت ارشد سازمان در مقولۀ سلامت جسمی، روحی و روانی کارکنان است، زیرا اگر حمایتهای لازم از کارکنان انجام نمیشد، این زحمتکشان با آسودگی نمیتوانستند رکوردهای تولید را یکی پس از دیگری ثبت کنند. میتوان گفت سلامتی جسمی با روح و روان کارکنان عجین است و همین حمایتها و فعالیتها بود که توانست آرامش را در شرکت ایجاد کند تا هیچ فعالیت تولیدی حتی برای یک لحظه متوقف نشود.

ارزیابی شما از میزان رضایت کارکنان در زمینۀ این اقدامات چگونه است؟

نظرسنجی QHS۱ و QHS۲ و رضایت کارکنان از خدمات بهداشتی، ایمنی و درمانی در این یکساله با توجه به تمامی مشکلات حاکی از درک کارکنان از وضعیت موجود و اهمیت اجرای دستورالعملهاست.

سخن پایانی؟

از همکاری و مساعدتی که تمامی واحدها از جمله معاونت نیروی انسانی، اعم از آموزش، مدیریت شهری، خدمات عمومی، امور اداری، روابط عمومی با اطلاعرسانیهای بهموقع و اثربخش حراست، فناوری اطلاعات، واحدهای تولیدی و خدمات فنی و پشتیبانی در این یکساله با مجموعۀ بهداشت حرفهای و ایمنی و محیطزیست داشتهاند، تشکر و قدردانی میکنم و امیدوارم با حمایت مدیریت ارشد سازمان این فعالیتها تا پایان دورۀ شیوع کرونا ادامه یابد. برای همۀ کارکنان و خانوادۀ محترم ایشان از درگاه ایزد متعال آرزوی صحت و سلامتی دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =