مینو محرز

عضو ستاد ملی کرونا از فاز دوم تولید واکسن ایرانی با آزمایش بر روی 500 نفر خبر داد و بهره برداری از واکسن کرونای ایرانی را در خردادماه دانست.

مینو محرز در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه تمام مراحل تولید واکسن کرونا ایرانی زیر نظر سازمان بهداشت جهانی است، اظهار داشت: در مرحله نخست تولید واکسن ایرانی به 56 نفر داوطلب واکسن تزریق شد که عوارضی به همراه نداشت و اطلاعات آن آماده مقاله علمی است.

وی افزود: در گام بعدی با تایید مجوز از سازمان غذا و دارو، واکسن ایرانی کرونا به 500 نفر تزریق می شود که سالمندان هم در گروه هدف قرار دارند تا پایداری اثربخشی واکسن مورد بررسی قرار بگیرد.

توانایی تولید ده میلیون واکسن کرونای کرونا

عضو ستاد ملی کرونا با بیان اینکه توانایی تولید ده ها میلیون واکسن کرونای ایرانی در سایت مجهز و عظیم ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) فراهم است، تصریح کرد: هنوز میزان اثربخشی و عوارض واکسنهای کرونا تزریق شده مشخص نیست و نمی توان با ضرس قاطع اعلام کرد که تزریق واکسن کرونا مانند آنفلوانزا سالانه خواهد بود.

وی تاکید کرد: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که حتی با واکسیناسیون لازم است استفاده ازماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مداوم دست ها را به عنوان اصل مهم رعایت کنند تا زمانی که تمام دنیا نسبت به این بیماری واکسینه شوند.

ساخت واکسن ایرانی کرونا بر مبنای ویروس ضعیف شده است

محرز نوع واکسن ایرانی کرونا را بر پایه ویروس ضعیف شده و در دو نوبت تزریق اعلام کرد و افزود: واکسن ایرانی کرونا طبق تمام ضوابط بین المللی ساخته می شود و من به عنوان ناظر و مجری اصلی بالینی تولید واکسن ایرانی با اتمام پروژه تزریق این واکسن را به مردم اعلام می کنم.

ترجیح می دهم با واکسن ایرانی به کرونا واکسینه شوم

وی با تاکید بر اینکه منتظر می مانم تا با واکسن کرونا ایرانی واکسینه شوم، گفت: ترجیح من استفاده از واکسن کرونا ایرانی است چراکه در تمام مراحل ساخت آن نظارت داشته ام.

عضو ستاد ملی کرونا با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع کرونا به علت نبود امکانات و تجهیزات کافی در اثر تحریم ها نتوانستیم ساخت واکسن را پیش ببریم، اظهار داشت: خوشبختانه اتفاق های بسیار خوبی در عرصه واکسن سازی کشور در شرف اجراست؛ این درحالی است که پیش از این تنها واکسن ث.ث.ژ توسط انیستیتوپاستور ساخته می شد و موسسه رازی هم به علت شرایط تحریم و به روز نبودن امکانات با مسائلی مواجه شد و در برهه ای از زمان واکسن سه گانه از طریق کشور هند فراهم می شد.

وی با ابراز خرسندی از توانمندی ایران در ساخت واکسن به ویژه واکسن کرونای ایرانی گفت: با تکیه بر دانش و تخصص داخلی و تجهیزات کافی به عنوان متخصص عفونی خوشحالم که توانمندی ساخت واکسن های مورد نیاز در داخل کشور فراهم شده است و خردادماه از واکسن کرونای ایرانی بهره برداری می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =