مرتضی یزدخواستی عضو هیأت مدیره ذوب آهن اصفهان

عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان درخصوص آخرین وضعیت این شرکت گفت: برنامه ذوب آهن اصفهان برای سال 99 بر اساس بودجه ای که داشته، تدوین شده و جدا از مباحث ریالی و تولید، گزارش 9 ماهه منتشر شده گویای آن است که ذوب آهن اصفهان به تعهدات خود عمل کرده است؛ همچنین تصور بر این است اگر تا پایان سال اتفاق خاصی رخ ندهد، ذوب آهن اصفهان تمام تعهدات خود را عملیاتی خواهد کرد.

مرتضی یزدخواستی در گفت‌وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: البته طی این چند ماه مشکلاتی همچون شیوه نامه ابلاغی دولت برای بازار فولاد مطرح شد، با این حال ذوب آهن اصفهان از لحاظ تولید توانست به اهداف خود برسد، در زمینه فروش نیز در بازار داخلی عملکرد خوبی داشت و در زمینه صادرات نیز امیدواریم بتوانیم مشکلات را مرتفع کرده و صادرات نیز انجام شود.

به گفته وی، از ابتدای سال تا به امروز وضعیت خوبی در ذوب آهن اصفهان وجود داشته است.

یزدخواستی همچنین در خصوص تولید ریل توسط ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی شرکت ذوب آهن اصفهان برای رسیدن به برنامه تولید ریل، همکاران ما در ذوب آهن اصفهان، موفق شدند تعهدات خود را عملیاتی کنند. همچنین در حال حاضر در خصوص تامین و تولید ریل مترو قراردادی در شهر اصفهان به امضا رسانده ایم که در حال انجام است.

به گفته وی، ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد ایران شناخته شده و بزرگترین کارخانه تولیدکننده مقاطع ساختمانی در کشور به شمار می آید، البته شرکت های خصوصی و نیمه خصوصی دیگری نیز در  این بخش فعال هستند، اما در خصوص تولید ریل، این شرکت اکنون تولیدکننده انحصاری در کشور است و این کار را دنبال می کند. امیدواریم بتوانیم در عین حال که ریل تولید می‌کنیم سهامداران خود را منتفع گردانیم و تاکنون 2 قرارداد در خصوص ریل با پیمانکار و شرکت راه آهن بسته شده است.

امسال بعد از مدت‌ها کوره شماره یک ذوب آهن نیز راه اندازی شد

عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان درباره این اتفاق نیز گفت: ذوب آهن اصفهان دارای پلنت های مختلفی در بخش تولید است که با یکدیگر پیوسته هستند. کوره بلند شماره یک نیز که به تازگی وارد مدار شده، به تولید رسیده است. البته در برنامه سال 99 وارد شدن این کوره برای تولید دیده شده بوده است.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان همواره برای تامین مواد اولیه با مشکلاتی روبرو بوده است، اما با توجه به قولهایی که از سوی مسئولان داده شده، تلاش برای تامین نیاز ذوب آهن به مواد اولیه وجود دارد.

یزدخواستی ادامه داد: برنامه تولید برای امسال 2 میلیون و 50تن بوده است و گزارشها نشان می دهد همانگونه که در 9 ماهه 99 برنامه های ذوب آهن محقق شده، در 12 ماهه امسال نیز به اهداف خود خواهیم رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =