قاضی عسگر

معاون اقتصادی استانداری اصفهان از کاهش نرخ بیکاری استان اصفهان به 10.3 خبر داد و ابراز امیدواری کرد در سال آینده این نرخ تک رقمی شود.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه نرخ بیکاری از جمله شاخص هایی مهم اقتصادی است، اظهار داشت: نرخ بیکاری به صورت نمودار سینوسی همراه سایر شاخص های اقتصادی حرکت می کند. اگر اقتصاد رونق بگیرد با کاهش بیکاری، نرخ بیکاری هم کاهش می یابد.

وی افزود: در 26 ماه گذشته نرخ بیکاری استان اصفهان 14.1 درصد بود که با شیوع کرونا و رشد منفی اقتصادی ایران نه تنها نرخ بیکاری کاهش نیافت بلکه افت نیز کرد.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه روند تغییرات نرخ بیکاری نشان می دهد که شاخص بیکاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 1.2 درصد کاهش یافته است، گفت: علی رغم شیوع کرونا و تبعات ناشی از آن نرخ بیکاری استان اصفهان به 10.3 درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: امیدواریم در سال آینده نرخ بیکاری در استان اصفهان تک رقمی شود.

تاثیرات تحریم ها و کرونا بر افزایش نرخ بیکاری

قاضی عسگر با اشاره به تاثیرات تحریم های ظالمانه و شیوع کرونا بر اقتصاد و بازار کار و میزان اشتغال افراد تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در اسفند سال گذشته شاهد این بودیم که نرخ مشارکت اقتصادی در بهار امسال 3.6 درصد کاهش یافت و جمعیت فعال کشور و بالتبع آن در استان اصفهان کاهش یافت.

وی افزود: البته این وضعیت مختص کشور و استان اصفهان نبود و در تمام کشورهای در حال توسعه این اتفاق افتاد.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید شیوع کرونا بر بازار کار گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در پاییز سال گذشته 44.3 درصد بود که به 41.4درصد در پاییز امسال رسید که در مقایسه با بهار امسال که 41 درصد بود وضعیت اندکی بهتر شد.

وی افزود: در این مدت دو سال و اندی سعی کردیم با برگزاری جلسات منظم کارگروه رفع موانع و تولید و احصاء مشکلات واحدهای اقتصادی راکد، نرخ مشارکت اقتصادی را با به کارگیری و اعتماد به  تحصیل کرده های دانشگاهی  ارتقا دهیم و از فرصت مراکز دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان حداکثر بهره را ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =