کارت کنترل دیزل پمپ‌های خنک‌کنندۀ کوره‌های پاتیلی

با هـمکاری مدیریت و کارکنان دفتـر فنی فولادسازی، رئیس تعمیرات واحد عملیات ثانویه و شرکت‌های سازندۀ داخلی، کارت کنترل دیزل پمپ‌های خنک‌کنندۀ کوره‌های پاتیلی بومی‌سازی شد و با موفقیت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، مهدی شفایی، سرپرست تعمیرات عملیات ثانویه فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر گفت: در واحد عملیات ثانویۀ فولادسازی، سیستم کولینگ واتر یکی از سیستم‌های مهم است که در خنک‌کاری تجهیزات ازجمله در خنک‌کاری سقف کوره‌های پاتیلی (LF) و ترانس قوس الکتریکی کوره‌های پاتیلی نقش حیاتی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این حساسیت، در صورت قطع برق مربوط به پمپ‌های آب سیستم، به‌منظور جلوگیری از خرابی، باید آب‌رسانی توسط دیزل‌پمپ‌ها انجام شود. بنابراین آماده‌به‌کاری دیزل پمپ‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

مهدی شفایی، با اشاره به اینکه کارت کنترل دیزل‌پمپ‌های موجود به‌دلیل تحریم‌ها قابل‌خرید نبود، افزود: موضوع تأمین کارت‌ها در دستور کار بومی‌سازی قرار گرفت و پس از بررسی و ارزیابی چندین شرکت، در نهایت شرکت محرکه‌گستر آرشید (مگاشید) برای این منظور برگزیده شد. در ادامه، شناسایی عملکرد، طراحی و نصب این کارت‌های کنترلی با همکاری واحد تعمیرات عملیات ثانویه و تکنسین تعمیرات برق و ابزار دقیق این واحد صورت گرفت و نهایتا با بهبود نمونۀ اولیۀ این تجهیز، کارت کنترل دیزل پمپ بومی‌سازی شد.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل قفل نرم‌افزار موجود در مدارهای این کارت، خواندن و استخراج اطلاعات امکان‌پذیر نبود، اما در نهایت این کارت با تلاش و اهتمام شرکت مذکور و مشارکت کارشناسان فولاد مبارکه تست گرم شد و نتایج آن موفقیت‌آمیز بود.

سرپرست تعمیرات عملیات ثانویه در پایان از شرکت مگاشید به‌دلیل تلاش در این زمینه و همچنین از همکاری‌ها و حمایت‌های دفتر فنی فولادسازی و رئیس تعمیرات واحد عملیات ثانویه تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =