حمیدرضا رستگارپور

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: ضروری است تا بین دو بخش خصوصی و دولتی تعادل برقرار شود و برای نیل به آن شیوه نامه ابلاغی تنظیم بازار فولاد ابهامات عدیده ای دارد که باید رفع شود.

حمیدرضا رستگارپور در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به تاثیر منفی شیوع کرونا بر اقتصاد دنیا در سال گذشته اظهار داشت: شیوع کرونا بر نظام تولید، توزیع و قیمت گذاری اقتصاد جهانی تاثیر سوء گذاشت. صنعت فولاد هم از رکود حاکم بر اقتصاد جهان در سال گذشته بی نصیب نماند.

وی افزود: شیوع کرونا منجر به نوسانات قیمت در بازار جهانی فولاد شد و رکود حاکم بر بازار مصارف و تولید، اقتصاد یک سال گذشته را تحت تاثیر قرار داد.  

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن وفولاد با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر با جهش قیمت های جدید در بازار فولاد مواجه شدیم، گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور ما، بازار داخلی فولاد هم از افزایش ناگهانی قیمت جهانی فولاد در یک ماه اخیر  بی نصیب نشد.

توازنی بین مصرف داخلی و صادرات فولاد نیست

وی اضافه کرد: با توجه به تحریم های ظالمانه نمی توان بین مصارف داخلی و صادرات فولاد پیوند عمیقی ایجاد کرد، چرا که توازنی بین این دو بخش نیست.

رستگارپور به رونق تولید بر مبنای چشم انداز 1404 اشاره کرد و افزود: لازم است، علاوه بر رسیدن به اهداف چشم انداز، نیاز بازار داخلی مرتفع شود و متناسب با آن محصولات فولادی  به خارج از کشور صادر شود. 

تمام حلقه های فولاد از تولید تا مصرف در هم تنیده است

وی بیان داشت: معادن و صنایع فولادی بزرگ، حتی اگر در اختیار بخش خصوصی باشد جزء انفال است و باید مردم از این منابع منتفع شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن وفولاد با تاکید بر اینکه تمام حلقه های فولاد از تولید به مصرف به هم وابسته است، اظهار داشت: تمام منافع بخش های تولیدکننده، توزیع کننده، مصرف کننده، ناظر و صادرکننده در چرخه ای به هم وابسته هستند و لازم است متناسب با استراتژی و برنامه مدون اقدام کنند.

وی افزود: اقتصاد ما بین دو بخش خصوصی و دولتی سردرگم است. به علت شرایط خاص کشورما، نیاز است هماهنگی بین این دو بخش پدیدار شود تا شاهد کاهش مشکلات در صنعت فولاد باشیم.

تمامیت خواهی تیر خلاص به صنعت فولاد

رستگارپور با اشاره به اینکه تمامیت خواهی در بخش دولتی و خصوصی یکی از آسیب های جدی صنعت فولاد کشور است، تصریح کرد: لازم است بین دو بخش خصوصی و دولتی با انگیزه نظارت بر بازار، تعادل برقرار شود. در همین راستا شیوه نامه ابلاغی تنظیم بازار فولاد تهیه شده است که خالی از ابهامات نیست و  لازم است مورد بازبینی دقیق قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =