نقوی

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان در حاشیه نخستین وبینار اولین رویداد از سلسله رویدادهای سری 3s گفت: بستر دنیای آتی بر اساس دیجیتال است. از اینرو ما از سال گذشته در مطالعات خود و همچنین دستاوردهای نهادهای دانشی به این نتیجه رسیدیم که زندگی صنعتی در آینده متعلق به گروهی خواهد بود که بتوانند در مدیریت دیجیتال حرفی برای گفتن داشته باشند و پیشگام باشند.

سید مهدی نقوی در ادامه در گفت و گو با ایراسین در ادامه افزود: فولادمبارکه به عنوان یک شرکت پیشرو و دانشی که در چشم‌انداز خود الگو بودن برای بنگاههای صنعتی را در نظر گرفته، این مسئولیت را پذیرفته و طی یک مطالعه این فرآیند را بررسی و پیش نیازهای هوشمندسازی فولادمبارکه را کسب کرده است.

وی افزود: بعد از این مرحله، یکسری پروژه ها و فعالیتها را در استراتژی تدوین کردیم که یکی از آنها طراحی مرکز تحول دیجیتال بوده است. همچنین با معاونت طرح و برنامه وزارت صمت هماهنگی انجام شد که فولاد مبارکه این مسئولیت سنگین را برعهده گرفته و هاب تحول دیجیتال در صنعت فولاد باشد و این مهم را به عنوان پیشگام اجرایی کنیم و صنایع ایران توسعه دهیم.

نقوی ادامه داد: برای این منظور چندین اقدام انجام شد . در گام اول انتخاب پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای ایجاد مرکز تحول دیجیتال بود که خردادماه امسال کلنگ زنی شد و امیدواریم که در بهمن ماه امسال افتتاح شود تا شرکتهای دانش بنیان به این مرکز آمده و در نتیجه دانش خود را ارائه کنند.

وی افزود: ماموریت بعدی به شرکت ایریسا به عنوان زیرمجموعه گروه فولادمبارکه داده شد تا بتوانند این مسیر تحول دیجیتال را برنامه ریزی، مدیریت و اجرا کنند. در نهایت کمیته ای با عنوان کمیته تحول دیجیتال در شرکت ایریسا و فولاد مبارکه تشکیل شد و ره نگاشتی برای حرکت به سمت فولاد مبارکه هوشمند تدوین و نوشته شد.

به گفته وی، امروز فولادمبارکه هوشمند نقطه صفر است و برنامه ریزی شده تا سال ۱۴۰۴ فولادمبارکه ۴ با بستر انقلاب صنعتی نسل چهارم داشته باشیم. همچنین هدفگذاری شده تا سال ۱۴۰۴فولاد مبارکه عضو باشگاه و کلوب فانوس دریایی دنیا شود.

وی افزود: موسسه اقتصاد جهانی و مکنزی ۱۱ شاخص مهمی را ارائه کرده اند که براساس آن شرکت‌ها می‌توانند وارد این کلوپ شوند. تعداد محدودی از شرکتها هم اکنون در این باشگاه عضو هستند و ما امیدواریم که تا سال ۱۴۰۴عضو این باشگاه شده و ثابت خواهیم کرد که بالواقع فولاد مبارکه هوشمند هستیم‌.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =