زهرا سعیدی

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه استفاده از پساب به طوری که منافع ملی در نظر گرفته شود برای صنعت بیشتر توصیه می شود ام

به گزارش ایراسین، در ادامه پیگیری های که در زمینه مسئله آب استان اصفهان و به ویژه پیگیری حقوق کشاورزان و استفاده از پساب که حالت رقابتی بین کشاورزان و صنعت به خود گرفته  است به سراغ یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی زهرا سعیدی رفتیم که در همین زمینه اظهار داشت: چیزی که باید در اولویت قرار بگیرد حقوق کشاورزان است چون کشاورزان حربه و سلاحی ندارند تا از خود دفاع کنند.

وی افزود: با توجه  به اینکه استفاده از پساب  به طوری که منافع ملی در نظر گرفته شود برای صنعت بیشتر توصیه می شود اما باید برکت و رضای خداوند را در قبال کشاورزان در نظر گرفت و آنها را از نظر مالی تامین کرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمک ها نباید به گونه ای ترحم آمیز باشد که باعث ناراحتی کشاورزان شود، ادامه داد: ضمن اینکه باید در نظر داشت که به جای این ضرر و زیانی که کشاورزان در این بحران بی آبی متحمل می شوند جا دارد صنعت نیروی انسانی خود را از بین کشاورزان به کار گیرد در این بین هم عده ای از خود کشاورزان به خاطر عرق داشتن به شغل کشاورزی از پذیرفتن  آن سر باز می زنند.

وی در پاسخ به حق آبه کشاورزان و نادیده گرفتن آن و آبی که به سمت استان یزد رفته است، چنین پاسخ داد: سوالی با این صراحت نباید از جانب مسولان نادیده گرفته میشد و در همین راستا جهاد کشاورزی و وزارت نیرو باید در نظر میگرفتند که خشکسالی ناشی از عدم بارندگی های کم را چگونه باید به سمتی هدایت کرد که کمترین آسیب را برساند.

سعیدی اضافه کرد: نبود آب جاری در زاینده رود باعث کم بارانی می شود مگر میشود زاینده رود کاملا خشک باشد و از آسمان توقع باران داشت شمال کشور اگر بارندگی زیاد می شود قطعا به دلیل اب دریاست.

وی در ادامه مصاحبه با اشاره به اینکه چرا حق آبه کشاورزان به سمت یزد می رود، تصریح کرد: این پرسشی است که باید ده سال پیش از نمایندگان و مسولان مربوطه پرسیده می شد.

این نماینده همچنین اشاره ای به تلاش مجدانه خود در جلسه کمیسیون امنیت ملی برای عملیاتی نشدن طرح بن بروجن داشت و گفت: با اینکه بیش ازنود درصد این طرح پیش رفته است مانع از انجام ده درصد تکمیلی آن شدیم و این جز با پافشاری و حمایت مجمع نمایندگان اصفهان ممکن نبود.

وی در ادامه اضافه کرد: که ما با جدیت مانع عملیاتی شدن این طرح شدیم و اعلام کردیم حتی اگر قرار باشد هزینه لوله کشی های انجام شده را از تک تک کشاورزان بگیریم این کار را می کنیم اما نمیگذاریم این طرح عملیاتی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =