شرکت ملی مس

چشم‌انداز جهش تولید در صنعت مس در قالب ۱۸ طرح توسعه شرکت ملی مس صنایع ایران تا سال ۱۴۰۲نشان می دهد اقدامات زیادی از جمله بازگشایی معادن جدید تا راه اندازی کارخانه‌های تغلیظ مس در آینده نزدیک رقم می‌خورد.

به گزارش ایراسین، شرکت ملی صنایع مس ایران برای رسیدن به اهداف تعریف شده در این صنعت همچنین در راستای اهداف جهش تولید در ایران برنامه ریزی های گسترده ای را انجام داده است که در این گزارش به آن می پردازیم.

بر این اساس قرار است از امسال که به شعار جهش تولید مزین شده تا سال 1402 ، 18 طرح اجرایی شوند. طرح‌های توسعه‌ای که در سال ۹۹ اجرایی میشوند به این‌ شکل تعریف شده اند: در نخستین مرحله بازگشایی چهار معدن جدید در استان کرمان شامل معدن سرمشک، معدن بندر هنز، معدن آنومالی c (سرکوه)، معدن آنومالی D (نوچون) خواهد بود. همچنین پروژه ریلی مجتمع مس شهربابک، احداث کارخانه تغلیظ ایجو در این مجتمع در دستور کار شرکت مس قرار گرفته است. مجتمع مس سونگون نیز به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های شرکت مس احداث کارخانه آهک اهر را در دستور کار خود دارد.

انتقال اسید مجتمع مس سرچشمه و خاتون آباد به بنادر صادراتی و طرح انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب کشور، احداث ورزشگاه کرمان و ورزشگاه مس رفسنجان و در نهایت راه‌اندازی معدن آهک کوره درق اهر در مجتمع مس سونگون در سال ۹۹ انجام خواهند شد.

اما در سال ۱۴۰۰ نیز تعدادی از طرح‌های توسعه ای صنعت مس باید اجرایی شوند که شامل تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ درآلو کرمان و طرح توسعه معدن مس سرچشمه، تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ دره زار و احداث کارخانه فلوتاسیون در مجتمع مس سرچشمه است. در مجتمع مس سونگون نیز احداث کارخانه لیچینگ و احداث کارخانه فاز سوم تغلیظ سونگون تعریف شده است.

در سال ۱۴۰۱ نیز ۳ طرح توسعه ای شامل احداث کارخانه لیچینگ در مجتمع مس شهر بابک، احداث کارخانه فاز ۳ تغلیظ مس سونگون و احداث کارخانه اسید فسفریک در بندرعباس انجام می شود. در نهایت در سال ۱۴۰۲ نیز ۲ طرح احداث کارخانه فاز ۲تغلیظ میدوک در مجتمع شهر بابک و احداث کارخانه فاز ۳ تغلیظ سرچشمه در مجتمع مس سرچشمه انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =