• ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۴
  • کد خبر: 7387
  • readingTime: ۱ دقیقه
تامین بوکسیت تحت تاثیر Covid-19 قرار گرفت

طبق گزارش شرکت تحلیلی و داده جهانی GlobalData ، تولید جهانی بوکسیت در سال جاری با 0.1درصد کاهش به 344 میلیون تن کاهش یافته و تولید آن تحت تاثیر تعلیق موقتی معادن به دلیل بیماری همه گیر Covid-19 قرار دارد.

به گزارش ایراسین، ماینینگ تکنولوژی در این باره نوشت: GlobalData اعلام کرده پیش بینی می‌شود تولید امسال در استرالیا 1.9درصد  افزایش یابد و به 107.2kt در سال جاری برسد.

استرالیا بزرگترین تولید کننده بوکسیت است که برای تولید آلومینیوم استفاده می شود و باید گفت اقدامات این کشور که با هدف جلوگیری از گسترش کروناویروس در مناطق معدنی استرالیا انجام می شود به این معنی است که عملیات بوکسیت تحت تأثیر حداقلی اختلالات Covid-19 بوده است.

ریوتینتو نیز به عنوان بزرگترین معدنکار تولیدکننده بوکسیت در استرالیا ، از تولید 24.8 میلیون تن بوکسیت در نیمه اول سال 2020 خبر داد که نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد داشته است. این افزایش در درجه اول به دلیل تقویت معدن آمروون ریو تینتو در شمال دور کوئینزلند ، استرالیا بود.

همچنین در این گزارش نگاهی بر دیگر کشورهای تولیدکننده بوکسیت داشته است. بر این اساس چشم انداز تولید نیز برای هند مثبت است. وینت باجاج ، تحلیلگر ارشد معدن GlobalData گفت: هند پنجمین تولید کننده بزرگ بوکسیت بعد از گذارندن اولین دوره 21 روزه منع فعالیت معادن مجددا تولید این ماده معدنی را آغاز کرد و  پس از این دوره هیچ مانع بزرگی برای معدنچیان بوکسیت ایجاد نشده است. در نتیجه ، انتظار می‌رود تولید بوکسیت کشور در سال 2020 با 6.5درصد افزایش یابد. "

اما در کشور چین نیز انتظار می‌رود  در سال‌جاری 1.8درصد کاهش تولید بوکسیت داشته باشد.

برزیل نیز با کاهش 4.2 درصدی در بازده تولید بوکسیت مواجه شده است که در درجه اول ناشی از کاهش درجه سنگ معدن بوده و افت قابل توجهی را نشان می‌دهد.

Covid-19 کشورهای تولید کننده بوکسیت کوچکتر را به مراتب بیشتر مختل کرد و انتظار می رود اندونزی،جامائیکا،روسیه،قزاقستان،غنا و ... افت تولید جمعی را از 37میلیون تن در سال 2019 به 33.8میلیون تن در سال 2020 داشته باشند. در سال 2019 ، این کشورها 10.8درصد را از تولید جهانی بوکسیت به خود اختصاص دادند، اما این سهم قرار است امسال به 9.8درصد کاهش یابد.

باجاج گفت: " انتظار می‌رود که تولید در دوره پیش‌بینی (۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴)به میزان ۲.۸ درصد رشد داشته باشد تا در سال  2024 به  387.4 میلیون تن توسط  استرالیا، گینه و هند تولیدکنند. همچنین"پیش بینی می شود تولید ترکیبی از این سه بازار از 226.8 میلیون تن در سال 2021 به 258.8میلیون تن  در سال 2024 افزایش یابد."

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =