• ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۳
  • کد خبر: 6646
  • readingTime: ۱ دقیقه
هند

شیوع ویروس کرونا طی چند ماه گذشته خسارات بسیاری را به صنایع مختلف در سراسر جهان وارد کرده و همین موضوع سبب شده تا صورت‌های سود و زیان بسیاری از تولیدکنندگان به ویژه در کشورهایی روبه توسعه با مشکل روبرو شود.

به گزارش ایراسین، برای مثال در این میان شرکت فولاد ساز بزرگ هندی Tata Steel نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا زیان 3 ماهه خود را از ماه ژانویه تا مارس 2020 ، رقم 163 میلیون دلار اعلام کرده است.

این شرکت که یکی از بزرگترین شرکت های فلزی هند است در مدت مشابه سال گذشته توانسته بود سود 311 میلیون دلاری را کسب کند. بنابراین می توان به شدت تاثیر حاصل از شیوع این ویروس بر صنعت فولاد واقف شد.

این موضوع در حالی مطرح می شود که عمده فولادسازان انتظار دارند که چالش‌های ناشی از همه گیری COVID-19 در سه ماهه اول سال مالی 2021 باقی بماند و عملیات آنها را تحت تأثیر قرار دهد، به ویژه اینکه تقاضای جهانی فولاد همچنان کم خواهد بود.

از طرفی بیماری همه گیر کرونا ، سبب شده تا Tata Steel مجبور به کاهش هزینه های سرمایه (CAPEX) شود؛ البته در صورت عادی شدن شرایط تجارت، این برنامه‌ها در نیمه دوم سال مالی جدید بازنگری خواهند شد.

بر اساس گزارش "متال ماینر" در ستون سود و زیان نیز این شرکت اعلام کرده است که عملکرد آن به دلیل قفل شدن ناشی از COVID-19 به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است. با توجه به اینگونه مشکلات و توقف در کار، عملیات در کارخانه‌های تولید فولاد این گروه در هند از پایان ماه مارس 2020 کاهش یافته است.

به گفته مدیرعامل شرکت تاتا استیل سال مالی 2019-2020 "بسیار چالش برانگیز" بود، زیرا اقتصاد هند در نیمه اول کند شد و بخش های کلیدی مصرف فولاد مانند اتومبیل به شدت منقبض شد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که اقتصاد در نیمه دوم بهبود یافت اما شیوع COVID-19 در اواخر ماه مارس منجر به اختلال بی سابقه ای و افزایش عدم قطعیت اقتصادی شد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =