دکتر سبحانی

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص اینکه آیا تحریم‌ها بر روند صنعت فولاد کشور اثرگذاشته یا خیر گفت: روند افزایش تولید خود گویای این موضوع است که تحریم‌ها بر صنعت فولاد ما اثر گذاشته است یا خیر؟

بهرام سبحانی با بیان این مطلب در گفت وگو با ایراسین اظهار کرد: روند فعالیت در صنعت فولاد کشور طی سال‌های گذشته روبه توسعه و افزایشی بوده و با طرح‌های جدیدی که امسال وارد مدار تولید می شوند این روند ادامه دار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای مزیت‌های نسبی در زمینه سنگ‌آهن و گاز و نیروی جوان انسانی است، افزود: با توجه به شرایط موجود، بهترین موقعیت برای افزایش تولید و پیشتاز شدن در صنعت فولاد است که اکنون نیز این اتفاق در حال رخ دادن است.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان این مطلب در ادامه مجددا تاکید کرد: اگر روند توسعه فولاد را در کشور مشاهده کنید و به بررسی روند تولید در خصوص اینکه آیا با افت همراه شده یا افزایشی بوده توجه کنید، می بینید که تحریم‌ها آنچنان اثری بر صنعت فولاد نداشته است اما برخی مشکلات را نیز برای تولیدکنندگان به وجود می آورد.

به گزارش ایراسین، 5 تیر ماه 99، وزارت خزانه داری امریکا مجددا دور جدیدی از تحریمها را برای صنعت فولاد کشور آغاز کرد و در راس آنها فولاد مبارکه اصفهان بود. اما این بار نه به شکل مستقیم، بلکه با تحریم شرکت‌هایی که به صورت مستقیم در داخل یا خارج از ایران با این فولادساز بزرگ همکاری دارند. در واقع ایران با رشد و توسعه در صنعت فولاد و قرار گرفتن در میان 10 فولاد ساز بزرگ جهان، زنگ خطری برای کشورهای توسعه یافته است که فکر می‌کردند کشورمان تنها وابسته به نفت بوده و در صنایع بزرگ جهان همچون صنایع معدنی حرفی برای گفتن ندارد. در واقع این تحریم‌ها گویای ترس آنها از بزرگ شدن و شاخ و برگ گرفتن صنعت فولاد ایران در سطوح جهانی ، همچنین قدرت گرفتن این صنعت است.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =