مدنی فر

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد گفت: اکنون کارخانه گندله فراگیر سناباد با ظرفیت کامل و بعضا بالاتر از سقف تولید در حال فعالیت است و هفته گذشته نیز اولین محموله این کارخانه به بازار هدف ارسال شد.

محمد مدنی فر در گفت و گو با "ایراسین" با بیان این مطلب در ادامه افزود: کارخانه تولید گندله شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) در تکمیل زنجیره داخلی مجموعه فولاد خوزستان راه اندازی شده است.

وی افزود: تا پیش از این کارخانه سناباد سنگ آهن را از معدن سنگان با عیار 42درصد دریافت و کنسانتره با عیار 67درصد را تولید می‌کرد، اما خوشبختانه امروز با راه اندازی این پروژه گندله را نیز تولید خواهیم کرد. البته تولید آزمایشی گندله سناباد از 23 اردیبهشت امسال آغاز شد و نتایج حاصل از استفاده این محصول از کیفیت بسیار بالای آن خبر می‌دهد. چراکه گندله تولیدی سناباد برای حمل به فواصل دور قابل استفاده بوده و این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 2.5 میلیون تن گندله در سال را دارد.

مدنی فر افزود: نکته مثبت این پروژه این است که در تولید کمتر از یکماه آزمایشی توانستیم به ظرفیت تولید برسیم. اکنون با تلاش کارکنان این کارخانه هم اکنون با ظرفیت کامل و بعضا بالاتر از سقف تولید در حال فعالیت است و روزانه بیش از 8هزار تن تولید دارد.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد ادامه داد: محصول این کارخانه نیز از هفته گذشته برای ارسال به بازار هدف آغاز شد و به کارخانه احیای شادگان ارسال شد و نتایج بدست آمده از آن بسیار مثبت بوده و از کیفیت و استحکام بالای آن خبر میدهد و مشتریان نیز اظهار رضایت کرده اند.

وی تاکید کرد: سهامدار عمده سناباد، فولاد خوزستان بوده و بازار هدف ما این شرکت بزرگ فولادساز است.

وی افزود: نکته دیگر در خصوص راه اندازی این پروژه 100درصد ایرانی بودن آن است و هیچ شرکت خارجی در آن دخل و تصرفی نداشته است. جالب اینجاست زمانی که سوپروایزرهای خارجی که بعضا به دلیل تحریم‌ها و یا شیوع ویروس کرونا نتوانستند با ما همکاری داشته باشند، زمانی که مراحل تولید در سایت را برای آنها در قالب فیلم به اشتراک گذاشتیم بسیار برای آنها جالب و غیرقابل باور بود.

به عقیده مدنی فر، راه اندازی این کارخانه به پشتوانه سابقه 40ساله فولاد خوزستان در تولید بوده که ما توانستیم در آرامش به مرحله تولید برسیم.

وی درخصوص اینکه آیا طرح توسعه ای برای این مجموعه تعریف شده یا خیر نیز گفت: بله برنامه توسعه ای نیز برای سنایاد تعریف شده و دنبال یکسری مجوزها هستیم. چراکه پلند مجموعه سناباد، زیرساخت‌های لازم را برای تولید 5میلیون تن گندله و کنسانتره دارد. برای مثال ، در مرحله سنگ شکنی خود که یکی از بزرگترین سنگ شکن‌ها در منطقه سنگان است ظرفیت خردایش سالانه 12 تا 13 میلیون تن سنگ آهن را داریم. در بخش‌های دیگر نیز که مربوط به انتقال سنگ شکسته از معدن تا کارخانه سنگ شکسته است با استفاده از نوار نقاله به طول 7.5کیلومتر انجام میشود که در نوع خود نیز در ایران به لحاظ تکنولوژی ، عملکرد و طولانی بودن آن منحصر به فرد است.

وی با بیان این مطلب در ادامه افزود: در بخش سنگ شکن سرمایه‌گذاری برای تولید 5میلیون تن کنسانتره انجام دادیم و در بخش انتهایی خط یعنی نوارهای انتقال محصول و سیستم بارگیر خانه و سیستم ریلی نیز ظرفیت انتقال 5میلیون تن را داریم، اما در قسمت میانی کارخانه برای تولید کنسانتره نیاز است که مجوزهایی از دولت گرفته شود تا این کار انجام گردد.

به گفته مدنی فر، تولید این کارخانه در ابتدا برای فولاد خوزستان بوده که سهامدار و سرمایه گذار این پروژه است و مازاد آن را نیز با هماهنگی وزارت صمت و فولاد خوزستان به بازارهای دیگر ارائه خواهیم داد.  

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =