بهروز برنا عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

مشاور مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: جهش تولید در بخش معدن به شرط مطلوب شدن شرایط و تسهیل شدن قوانین در مسائل معدنی و فنی امکان پذیر است و معدنکاران را از سردرگمی نجات خواهد داد.

بهروز برنا در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: امروز در جلسه احیای معادن کوچک مقیاس نیز بحث جهش تولید مطرح و قرار شد تا در این راستا 200 معدن غیرفعال، فعال شوند.

وی افزود: همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد تا معادن کوچکی که بخش خصوص نمی‌توانند سرمایه گذاری برای آنها داشته باشند مشکلات آنها را توسط شرکت های بزرگ حل کنیم.

به عقیده برنا، اگر عزم جدی وجود داشته باشد می توان بسیاری از معادن را فعال کرد و به شرایط مطلوب رساند. همچنین شرکت های صنایع معدنی که شرایط مطلوبی دارند با حداکثر ظرفیت به فعالیت و تولید بپردازند و مانند سال گذشته برای کشور درآمدزایی ارزی قابل قبولی داشته باشند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: باید زنجیره ارزش در بخش معدن کامل شود و دیگر شاهد خام فروشی در کشور نباشیم. همچنین شرکت های صنایع معدنی نیز راه اندازی شوند وبا فرآوری مواد معدنی و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر بتوانیم به درآمدزایی برای کشور برسیم.

برنا گفت: معادن فلزی نسبت به دیگر معادن از ارزش افزوده بالاتری برخوردار هستند و ما در ایران معادن متنوعی از فلزات داریم و تک محصولی نیستیم، بنابراین می توان با استفاده از روش های نوین از مرحله اکتشاف معدن تا فرآوری مواد معدنی بازار مناسبی برای این محصولات به وجود آوریم.اما در اینجا باید به نقش وزارت صمت نیز اشاره داشت.

مشاور مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این زمینه گفت: وزارتخانه باید تقسیم بندی برای انجام کارها داشته باشد و برای هربخش از اکتشاف گرفته تا تولید محصولات معدنی یک متولی مشخص تعیین و با قوانین بجا زمینه فعالیت را تسهیل کنند تا بیشترین درآمدزایی را از صنایع معدنی داشته باشیم.

به گفته وی، برای جهش تولید در بخش معدن لازم است تا ذخایر معدنی در کشور همچون طلا، سرب و روی و مس  ظرفیت‌های بالایی داریم که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =