حمیدرضا فولادگر

ما آثار اقتصادی کرونا را در سه حالت خوش‌بینانه، بدبینانه و واقع‌بینانه بررسی کردیم. حتی کارهایی را که کشورهای دیگر در این راستا انجام داده‌اند را نیز رصد کردیم و نقدهایی به عملکرد و تصمیمات دولت گرفتیم. در بحث جهش تولید باید به تعریف واحدی می‌رسیدیم که شتابان کردن رشد اقتصادی، رسیدن به رشد پایدار و استفاده از ظرفیت‌ها از الزامات جهش تولید است.

به گزارش ایراسین، اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور بیش از دو سوم نمایندگان با دستور کارادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی  درمورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده و ارائه گزارش از وضعیت بیماری کرونا در کشور با حضور وزرای بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ، کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در این جلسه با آرزوی سلامتی برای بیماران ویروس کرونا گفت: گزارش مختصری از عملکرد کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل ۴۴ قانون اساسی آماده کرده‌ام و امیدوارم تا فردا گزارش اولیه را به طور کامل ارائه کنیم. در اواخر سال ۹۸ همزمان با کمیسیون تلفیق کارگروهی در کمیسیون ویژه تولید ملی برای بررسی آثار اقتصادی ویروس کرونا تشکیل شد.

وی با اشاره به نام گذاری سال 99 با عنوان جهش تولید تصریح کرد: ابتدای سال که مقام معظم رهبری نام جهش تولید را برای سال ۹۹ انتخاب کردند، ریاست مجلس ابلاغیه‌ای آماده کرده و دستور داده‌اند که کمیسیون ویژه تولید ملی و مرکز پژوهش‌های مجلس روی موضوع جهش تولید کار کنند.

فولادگر در ادامه افزود: دوستان فناوری اطلاعات در مجلس کاری به یاد ماندنی کردند و جلسات را به صورت مجازی برگزار کردند. آمادگی ما در این حد بود که حتی صحن علنی هم امکان برگزاری به شکل مجازی را داشت. ۱۰ نفر از کمیسیون ویژه تولید ملی در دو هفته هفت جلسه برگزار و آثار اقتصادی کرونا را به بحث جهش تولید متصل کردند.

وی گفت: مهم‌ترین اثر اقتصادی ویروس کرونا بیکاری است که به دنبال آن رکود تورمی می‌آید و بر رکود تورمی سابق مزید می‌شود. لذا بهترین راهکار برون رفت از رکود تورمی جهش تولید است.

فولادگر با اشاره به آثار و تبعات شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: ما آثار اقتصادی کرونا را در سه حالت خوش‌بینانه، بدبینانه و واقع‌بینانه بررسی کردیم.  حتی کارهایی را که کشورهای دیگر در این راستا انجام داده‌اند را نیز رصد کردیم و نقدهایی به عملکرد و تصمیمات دولت گرفتیم. در بحث جهش تولید باید به تعریف واحدی می‌رسیدیم که شتابان کردن رشد اقتصادی، رسیدن به رشد پایدار و استفاده از ظرفیت‌ها از الزامات جهش تولید است.

وی گفت: ظرفیت جهش تولید را در ۱۰ بخش صنعت، معدن، نفت، گاز، پتروشیمی، مسکن و ساختمان، انرژی، کشاورزی و صنایع غذایی، توسعه روستایی، گردشگری و حمل و نقل و فناوری اطلاعات بررسی و آسیب‌شناسی کردیم که چرا از ظرفیت‌های این بخش‌ها به درستی استفاده نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =