وزارت صنعت، معدن و تجارت

مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صمت گفت: معدن به عنوان یکی از فعالیت‌های اقتصادی و تامین کننده مواد اولیه برای بسیاری از صنایع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هر اندازه رشد کند، می تواند به فعالیتهای تولیدی کمک کند.

عباسعلی ایروانی در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: نقش بخش معدن در رسیدن به اهداف تعریف شده برای رسیدن به جهش تولید در کشور بسیار بالاست. زیرا همانگونه که اشاره شد بخش معدن به عنوان تامین کننده مواد اولیه برای واحدهای فرآوری از جایگاه بالایی برخوردار است که با توسعه آن این صنایع نیز توسعه یافته و ضمن تولید محصول شاهد ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی در کشور خواهیم بود که در ادامه نیز منجر به افزایش تولید و جهش تولید خواهد شد.

وی درباه استراتژی هایی که در حوزه معدن می‌توان در پیش گرفت نیز اینگونه پاسخ داد: فعالیت‌های معدنی به دلیل کیفیت کار و عملکردشان که برای اکتشاف و استخراج موادمعدنی است، باعث تخریب طبیعت می شوند از سوی دیگر معادن با دیگر دستگاه‌ها در تعامل هستند و اگر مشکلاتی در این راه ایجاد شود و ضوابط رعایت نشوند بر توسعه بخش معدن اثر منفی می‌گذارد.

وی افزود: قوانین و مقررات دست و پا گیری وجود دارد که باعث محدودیت فعالیت معادن می‌شود. در این زمینه وزارت صمت می تواند در دستورالعمل‌ها بازنگری داشته باشد و روند فعالیتها را تسریع کند. همچنین ایجاد تعامل با دستگاه‌ها نیز برای همکاری با یخش معدن می تواند از سوی وزارتخانه تسریع و منجر به جهش تولید و حرکت در این بخش شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صمت، درخصوص تاثیرات کرونا بر فعالیت‌های معدنی نیز گفت: شیوع کرونا ویروس یک مساله جهانی است و همه جا را تحت تاثیر قرارداده است. بنابراین باید دستورالعمل‌ها برای پیشگیری از گرفتارشدن به این ویروس رعایت شود تا در نهایت تاثیرگذاری کمتری بر فعالیت‌های معادن داشته باشد.

به گفته ایروانی ، همچنین علاوه بر معادن، صنایع معدنی فعال نیز باید به دستورالعمل ها عمل کنند تا درنهایت در کنار بخش معدن بتوانند به فعالیت‌های خود در زمینه تولید عمل کنند.

انتها/
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =