مزرعه

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در این استان در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایراسین، احمدرضا رئیس زاده اظهار کرد: اکنون مساحت مزارع مرتبط با کشت گیاهان دارویی در استان به هشت هزار و ۳۵۰ هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت انجام می‌شود، اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی در این خطه، گیاهان دارویی، صنعت مناسب و جایگزین خوبی برای سایر صنایع کشاورزی به شمار می‌رود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به تولید سالانه ۷۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در این دیار خاطرنشان کرد: اصفهان با تولید سالانه ۱۱ هزار تن گل محمدی در سطح سه هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع، رتبه سوم و با تولید ۱۰ تن زعفران در سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع رتبه چهارم کشوری را در اختیار دارد.

رئیس زاده گفت: حدود ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در این خطه فعالیت دارند.

بر اساس گزارش ایرنا، بر اساس آمار موجود حجم بازار گیاهان دارویی در سال ۲۰۲۰ در جهان بیش از ۱۶۵ میلیارد دلار بود که احتمال دارد تا سال ۲۰۲۹ به بالای ۳۴۷ میلیارد دلار برسد و ایران با هشت هزار و ۴۲۳ گونه گیاهی سهم خوبی برای تولید و صادرات انواع گیاهان دارویی دارد.

تولید سالانه محصولات زراعی استان اصفهان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است. مجموع تولید باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =